تهدید اعضای شورای شهر به ترک جلسه

کارگران پروژه‌های شهرداری گرگان که به دلیل عدم دریافت حق و حقوق خود برای چندمین بار به صحن شورای اسلامی آمده بودند اینبار صبر و حوصله آنها لبریز شده که این نارضایتی باعث درگیری لفظی با شهردار گرگان شد.

قصه پرغصه حقوق کارگران پروژه‌های شهرداری گرگان/ درگیری لفظی شهردار با کارگران

سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه در صحن شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش گلستان24، در حالی که مقرر بود این جلسه راس ساعت 17 آغاز شود اما در ساعت 17 و 50 دقیقه صحن شورا به رسمیت رسید و صحن شورا به طور رسمی وارد جلسه شد.

پروژه‌های شهرداری گرگان

اما قبل از حضور نهمین عضو از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، سیدمحمد قدس‌مفیدی به منظور استفاده از زمان، به یکی از شهروندان خانمی که برای طرح مشکلاتش وارد صحن شورا شده بود اجازه طرح مشکلش را داد.

خانمی که خود را حسینی معرفی کرد یکی از صاحبان آشپزخانه‌های مرکزی گرگان بود که در زمان اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح در گرگان به پیمانکار پروژه (سازه پایدار افق) غذا می‌فروخته اما تا امروز از 180 میلیون تومان طلب خود، تنها 45 میلیون تومان آن را دریافت کرده و غریب به 135 میلیون تومان از طلبش را هنوز دریافت نکرده است.

به گفته وی، این موضوع باعث شده که در ایام نزدیک به عید نوروز تمام زندگی خود و خانواده‌اش با چالش و مشکل روبرو شود و حتی محل زندگی‌اش را برای فروش گذاشته تا بتواند دیون مردم را پرداخت کند.

در ادامه جلسه و چند دقیقه پس از حضور 9 عضو شورا یعنی، آقایان گرزین، پایین‌محلی، فدوی، عبداللهی، یوسفی، کبیر، پزشکپور، قدس‌مفیدی و خانم نورا اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان در صحن، کارگران، کامیون‌داران، فروشندگان مصالح و اقشار مختلفی از کسانی که در پروژه‌های زیرگذر شهرداری گرگان فعالیت کرده و تا به امروز به حق و حقوق خود نرسیده‌اند برای پیگیری مطالبات و انتقاد و اعتراض وارد صحن علنی شورا شدند.

 

درگیری لفظی شهردار با کارگران/ گرزین خطاب به رئیس شورا: توان کنترل جلسه را نداری استعفا بده

در ادامه جلسه رئیس شورا با فراخواندن نمایندگان کارگران پشت تریبون خواستار ارائه توضیح و بیان مطالب مورد نظر آنها شد اما ناگهان تعدادی از کارگران که در ظاهر دیگر توان و تحمل فشارهای مالی وارد آمده ناشی از عدم پرداخت حق و حقوق خود از طرف شرکت پیمانکار شهرداری گرگان را نداشتند، با لحن تند نسبت به عملکرد و نظارت شهرداری و حتی شخص شهردار گرگان به این موضوع انتقاد کرده که این موضوع باعث واکنش شهردار گرگان شد.

شهردار گرگان که در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان حاضر بود نسبت به این نوع بیان کارگران واکنش نشان داد و اعلام کرد که رئیس جلسه باید نسبت به این موضوع مدیریت لازم را داشته باشد که این موضوع باعث مشاجره لفظی کوتاه‌مدت بین شهردار و برخی از کارگران شد.

در ادامه ناصر گرزین و برخی دیگر از اعضای حاضر در جلسه نسبت به بی‌احترامی به شهردار گرگان اعتراض کرده و ناصر گرزین با لحن بسیار تند به رئیس شورا اعلام کرد که اگر نمی‌توانید جلسه را کنترل کنید استعفا داده و بروید در غیر اینصورت ما جلسه را ترک می کنیم.

این جمله ناصر گرزین باعث شد سیدمحمد قدس‌مفیدی خطاب به ناصر گرزین اعلام کند که اگر قرار بر کنترل جلسه باشد در ابتدا من باید شما را از جلسه اخراج کنم و این موضوع برای دقایقی ادامه داشت که یکی از کارگران خطاب به اعضایی که موضوع احترام به شهردار را مطرح می‌کردند گفت: آیا آن زمانی که طلبکاران درب منزل ما می‌آیند و زندگی ما تلخ می‌شود آن زمان شما پاسخ طلبکاران را می‌دهید؟ چرا به فکر ما کارگران نیستید؟ آن زمان که پروژه را تعطیل کردیم همان آقا(شهردار گرگان) آمد و گفت کار را ادامه دهید من پشت شما ایستاده‌ام.

در ادامه جلسه که برخی از اعضای شورا و رئیس شورا قصد میانجی‌گری برای حل مشکل کارگران را داشتند، شهردار گرگان خطاب به رئیس شورا گفت: ما هیچ قراردادی با این کارگران نداریم و تعهدی مالی هم به آنها نداریم و این کارگران باید مطالبات خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند.

 

هیچ تعهد مالی به کارگران نداریم/ در چهارچوب قانون عمل خواهیم کرد

حسین صادقلو تاکید کرد: شورای اسلامی شهر گرگان اگر در مواردی ابهام دارد و پاسخ می‌خواهد نامه بزند و ما در چهارچوب قانون پاسخ شورا را خواهیم داد.

وی پس از خروج کارگران از صحن شورا خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: در حضور شما به شهردار شهرتان جسارت می‌شود و به راحتی ساکت شده و از کنارش رد می‌شوید.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: حفظ حرمت جایگاه‌ها را من و شما نگه می‌داریم و به هیچ عنوان یک ریال از تعهدات این کارگران بر روی دوش شهرداری نیست و این افراد بروند در دادگاه شکایت کنند و ما بر اساس حکم دادگاه عمل خواهیم کرد.

صادقلو تاکید کرد: ما برای دفاع از حقوق این کارگران از پیمانکار نامه گرفتیم که به میزان صورت وضعیت از طلب جابجایی کنیم و با حضور نماینده پیمانکار به جای واریز وجه به پیمانکار مبالغ را به افرادی که از پیمانکار طلب دارند پرداخت کنیم.

وی گفت: آن مصوبه 720 میلیون تومانی نیز در همین راستا بوده و این افراد با این نوع رفتار به جایی نخواهند رسید زیرا بدهی ما به این شرکت ملک است و اگر در ادامه مصوبه‌ای در شورا به نتیجه رسید که ما بدهی را به صورت پول پرداخت کنیم، انجام خواهیم داد.

شهردار گرگان تصریح کرد: من این را به عنوان یک انسان درک می‌کنم که این افراد مشکل دارند و به دنبال آن هم نیستیم که پول را در شهرداری نگه داریم و دل کسی که حقش دریافت این پول است را بشکنیم اما کار باید بر اساس قانون انجام شود.

صادقلو گفت: من تا آخرین روزی که در این مسئولیت حاضر هستم وظیفه دارم بدهی‌های مرتبط با مدیریتم را به افراد پرداخت کنم و نگه داشتن پول در خزانه شهرداری هیچ فایده‌ای ندارد و ما نیز چنین نیتی نداریم.

 

برخی اعضای شورا بیشتر نماینده شهردار هستند تا نماینده مردم

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه بیان کرد: اینکه می‌گوییم موضوع در محکمه بیان شود فلسفه شورایی ما را زیر سوال می‌برید و اگر ما به عنوان نمایندگان مردم حرف این‌ها را نشنویم چه کسی بشنود؟

سیدمحمد قدس‌مفیدی گفت: برخی از دوستان و همکاران ما به جای اینکه نماینده مردم باشند نمایندگان شهردار شده‌اند در حالی که ما نماینده مردم هستیم و باید از آنها دفاع کنیم.

وی با اشاره به نخستین اعتراض و انتقاد این گروه از کارگران در زمان‌های گذشته، اضافه کرد: برای اولین‌بار که چنین مشکلی بوجود آمد این کارگران ما (نمایندگان شورا) را خطاب قرار می‌دادند و آن زمان نیز ما می‌گفتیم که تهاتر با این شکل قانونی نیست و آنروز اگر همین شمایی که نسبت به توهین به شهردار انتقاد می‌کنید نسبت به توهین به اعضا نیز واکنش نشان می‌دادید، حرمت شورا و شهردار حفظ می‌شد.

گفتنی است، مقرر شد تا کارگران و افرادی که از شرکت پیمانکاری شهرداری گرگان طلب دارند طی نامه‌ای مکتوب موضوع را به ریاست شورای اسلامی شهر گرگان اعلام کرده تا موضوع با فوریت در جلسه هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان مطرح و رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار