در صحن شورای شهر کردکوی مطرح شد

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی را از نظر شکلی و حقوقی دارای ایراداتی دانست و گفت: بهتر است تا زمان تعیین تکلیف وضعیت شرکت مورد قرارداد، کارگران به صورت روزمزد حقوق دریافت کنند.

ترک: شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی غیرقانونی است
چند خبر از جلسه شورای شهر کردکوی:
ترک: شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی غیرقانونی است/ زنگی: پرداخت حقوق روزمزد به کارگران مغایر با قانون است/ شهری: مستندات ناپدید شدن حواله‎های قیر وجود دارد
 
 

به گزارش گلستان24، سیصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر کردکوی شامگاه یک‌شنبه در حالی برگزار شد که رسیدگی به وضعیت کارگران شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

32 کارگری که در هنگام شهرداران سابق به صورت غیرقانونی به استخدام شهرداری کردکوی در آمده بودند حال با مشکلات قانونی و حقوقی مواجه شدند و با توجه به این مشکلات به مدت 6 ماهه هیچ حقوقی دریافت نکرده‎اند.

در حالی که شورای اسلامی شهر کردکوی برای حل مشکل این دسته از کارگران راهکار شرکتی کردن را در نظر گرفته بود اما به گفته برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی شرکت مورد نظر دارای اشکالات حقوقی و قانونی است و همین مشکل موجب وقفه در ادامه فعالیت شرکت مورد قرارداد شهرداری شده و به این ترتیب حقوق دریافتی کارگران شهرداری بیش از چند ماه در انتظار به سر می‎ُبَرد.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی را از نظر شکلی و حقوقی دارای ایراداتی دانست و تأکید کرد: شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی کاملاً غیرقانونی است در عین حال این مسأله در حال بررسی و اقدام قانونی است.

فرشته ترک ادامه داد: بعد از بررسی‎های کارشناسی در صورت قانونمند بودن، شرکت به کار خود ادامه می‎دهد و در غیر این صورت مراجع ذیصلاح اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه بهتر است تا زمان تعیین تکلیف وضعیت شرکت مورد قرارداد، کارگران به صورت روزمزد حقوق دریافت کنند، تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر کردکوی تعیین تکلیف 32 نفر از نیروهای شهرداری با سابقه کاری حدود سه سال در دستور کار بوده حال آنکه در عمل تعداد از 32 نفر به بیش از 50 نفر افزایش یافته است.

اما نجیب زنگی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کردکوی با دریافت حقوق روزمزدی کارگران مخالفت کرد و گفت: پرداخت روزمزدی کارگران ممکن نیست و خلاف قانون است زیرا قرارداد با شرکت موردنظر انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرکت و شهرداری موظف هستند به تعهدات خود در قبال کارگران عمل کنند، گفت: روزمزدی کردن کارگرانی که با شرکت قرارداد دارند، اشکال قانونی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه ایراداتی جزیی در قرارداد شرکت وجود داشت که با بررسی‎های انجام شده اصلاح شد، ابراز کرد: بیشتر نیروهای جذب شده در شهرداری در دوره شهرداران سابق به صورت استخدامی و قانونی نبوده است، حال چگونه است که نیروهای جذب شده در دوره شهردار سابق باید اخراج شوند اما نیروهای جذب شده در دوره‎های قبل از علی‎اکبر بسطامی می‎توانند به کار خود ادامه دهند؟

زنگی با بیان اینکه قانون باید برای همه اجرایی شود، اظهار کرد: اگر قرار باشد کارگرانی که به صورت غیرقانونی وارد شهرداری کردکوی شدند اخراج شوند تعداد آنها کم نیست و در صورت اجرای این تصمیم همه آنها باید اخراج شوند.

 

* این همه تخلف در شهرداری کردکوی انجام شده، روزمزد شدن کارگران را خلاف قانون می‎دانید

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی در پاسخ به اظهارات نجیب زنگی مبنی بر غیرقانونی بودن روزمزدی شدن کارگران شهرداری کردکوی، اظهار کرد: این همه در شهرداری کردکوی تخلف صورت گرفته است حال روزمزد شدن کارگران را خلاف قانون می‎دانید.

نگار شهری اضافه کرد: وقتی شرکت از لحاظ قانونی و حقوقی دارای اشکال است چه فرقی می‎کند که قرارداد داشته باشد.

وی با طرح چند سوال، گفت: آیا شرکت به تصویب شورای اسلامی شهر کردکوی رسیده است؟ آیا شرکت مورد نظر مورد تأیید شورای اسلامی شهر کردکوی قرار گرفته است؟ این مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه در موضوع آسفالت صبر و تعلل برای یافتن دست‎های پشت پرده بی‎نتیجه ماند، یادآور شد: مستندات ناپدید شدن قیر وجود دارد، در حالی قیر وجود ندارد که مستندات تحویل آن موجود است.

در پایان این جلسه پس از بحث و اظهار و نظر مقرر شد 32 کارگر شهرداری کردکوی از طریق شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی حقوق دریافت کنند.

گفتنی است؛ نجیب زنگی، طاهر مصدق، عظیمه مقدم، و امید دانشیار چهار عضو شورای اسلامی شهر کردکوی بودند که به شرکتی کردن کارگران شهرداری رأی دادند و فرشته ترک، صفر زاهد و نگار شهری به دلیل عدم وجاهت قانونی شرکت مورد قرارداد شهرداری معتقد بودند تا تعیین تکلیف شرکت و طی شدن مراحل قانونی حقوق روزمزد به کارگران پرداخت شود حال آنکه با نظر اکثریت پرداخت حقوق از طریق شرکت مورد قرارداد به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار