مدیرکل صنعت معدن گلستان:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: گلستان رتبه چهارم رشد صنعت کشور را کسب کرد.

گلستان رتبه چهارم رشد صنعت کشور را کسب کرد

به گزارش گلستان24، حسینقلی قوانلو، صبح دوشنبه، در نشست با مشاوران جوان مدیران دستگاه های اجرایی استان گلستان، به تشریح عملکرد اقتصادی و صنعتی دولت و بیان عملکرد اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: یکی از گروه های موثر جامعه جوانان هستند و در صورت پویایی نسل جوان شاهد تحویل و توسعه بیش از پیش خواهیم بود.

گلستان رتبه چهارم

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم بیان عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزود: متاسفانه شاهدیم عده ای فقط می گویند اتفاقی رخ نداده و دولت در بخش اقتصاد مقاومتی دستاوردی نداشته است.

قوانلو با بیان این که هنوز اقدامات اقتصادی دولت نمود خود را در جامعه نشان نداده است، گفت: افزایش ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، کاهش تورم و رشد تولید از اقدامات مثبت بوده که هنوز در جامعه تاثیر خود را نگذاشته است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی برای دولت مشخص کرده اند که شامل اقتصاد درونگرا، برونزا و مردمی بوده و باید باعث رونق تولید و افزایش صادرات شود.

وی تصریح کرد: قرار بود امسال ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد یا واحدهایی که با ظرفیت ۵۰ درصد خود فعالیت می کنند با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات احیا شوند که تاکنون بیش از ۲۳ هزار واحد با اعتباری بیش از مبلغ تعیین شده تسهیلات دریافت کرده اند.

رشد ۶.۸ درصد صنعت در ۳ ماهه سوم سال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان این که رشد اقتصادی ما در حوزه صنعت به ۶.۸ درصد در سه ماه سوم سال رسید، گفت: ۸۰ واحد صنعتی استان به طور مرتب ماهانه آمار خود را ارائه می دهند و ۷۵ واحد آن هم رشد تولید داشته اند.

وی با بیان این که ۱۵ درصد واحدهای صنعتی استان دچار افت تولید هستند، بیان کرد: گلستان، چهارمین استان کشور از نظر شاخص رشد صنعت معرفی شد.

وی با بیان این که در رونق تولید هم برنامه خوبی اجرا کردیم و رتبه پنچم کشور را داریم، اظهار کرد: در حالی که برنامه ریزی اولیه برای پرداخت تسهیلات به ۳۱۷ واحد تولیدی بود، بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در بخش های مختلف استان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

قوانلو اضافه کرد: ادعا داریم که میزان تولید و ایجاد اشتغال ما قابل مقایسه با قبل نیست و آخرین آمار بخش صنعت در سال ۹۳ هم نشان می دهد که ۳۶.۷ درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: در بخش تولیدات کشاورزی هم یک میلیون و ۵۱۰ تن خرید تضمینی گندم داشتیم که رشد چشمگیری را نشان می دهد.

وی درباره تولیدات نفت و گاز کشور هم گفت: تولیدات ما در زمان تحریم یک میلیون بشکه بود که امروز به چهار میلیون رسیده و بیش از دو میلیون آن صادر می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: سال ۹۱ قطر چهار برابر ما از میادین مشترک برداشت می کرد اما امسال با تلاش مسئولان در حوزه پارس جنوبی این برداشت برابر شده است.

وی اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه و تورم سالیانه ما کاهش چشمگیر داشت و امروز شاهد آرامش اقتصادی هستیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار