مدیرکل راهدای و حمل و نقل استان گلستان:

مدیرکل راهدای و حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: صنعت حمل و نقل یکی از بخش‎های زیربنایی جامعه به شمار می‎رود و باید همپای دیگر بخش‎ها در استان گلستان رشد پیدا کند.

صنعت حمل و نقل باید همپای دیگر بخش‎ها در استان گلستان توسعه یابد

به گزارش گلستان24، مهدی میقانی صبح امروز در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: جایگاه حمل‌ و‌ نقل بر کسی پوشیده نیست و همان‌گونه که رگ‎ها وظیفه خون‌رسانی را به بدن برعهده دارند جاده‎ها نیز با انتقال کالا و مسافران جامعه را پویا و زنده نگاه می‎دارند.

وی تصریح کرد: صنعت حمل و نقل یکی از بخش‎های زیر بنایی جامعه بشمار می‎رود و باید همپای دیگر بخش‎ها رشد پیدا کند.

مدیرکل راهدای و حمل و نقل و پایانه‎های گلستان ادامه داد: حمل و نقل در ایران از دیرباز مورد توجه بوده و  در گذشته جاده ابریشم را داشتیم و امروز کریدورهای شمالی و جنوبی مطرح هستند.

میقانی افزود: در سال 1362 که کشور درگیر دفاع مقدس بود مجموعه حوادث در کشور رخ داد که بخشی از آن رشادت و ایثارگری بخش حمل و نقل بود.

وی با بیان اینکه در آن سال کالاها و  مواد غذایی در کشتی‎ها و در بنادر جنوب کشور باقی مانده بود و احتمال بمب‎باران نیز توسط هواپیمایی رژیم بعثی وجود داشت یادآور شد: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی با فرمان خود مبنی بر اینکه کالاها از کشتی‎ها در کشور توزیع شود مجموعه کامیون‎دارها به بنادر گسیل شدند و امروز ما همه گردهم آمدیم که قدردان آن عزیزان باشیم که 26 آذر ماه سال 1362 اقدام و عمل را به ظهور رساندند.

هفته حمل‌ و‌ نقل رانندگان و راهداری فرصتی برای بررسی مشکلات این بخش

مدیرکل راهدای و حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان یادآور شد: 14 سال بعد شورای عالی فرهنگ عمومی این روز را روز حمل و نقل نامید و بعدها به روز حمل و نقل، رانندگان و راهداری اصلاح شد.

میقانی هفته حمل‌ و‌ نقل، رانندگان و راهداری فرصتی برای بررسی و بازنگری مشکلات بخش‎های حمل و نقل دانست.

وی  به ادغام بخش راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه‎ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با برنامه‎ریزی‎های انجام شده و جلسات فنی بسیار آرام و منطقی این فرایند ادغام بخش راهداری با حمل و نقل و پایانه‎ها اتفاق افتاده است.

مدیرکل راهدای و حمل و نقل و پایانه‎های گلستان به معقوله راهداری اشاره کرد و افزود: در ابتدای آذر ماه کل استان درگیر برف بود و به گفته راهداران تجربه برفروبی در این فصل تجربه نشده بود اما کارنامه خوبی را مجموعه راهداری در اقدام موثر به نمایش گذاشت.

200 هزار میلیارد تومان ارزش راه‎های کشور است

میقانی با بیان اینکه 200 هزار  میلیارد تومان ارزش‎ راه‎ها کشور است خاطرنشان کرد:  4 درصد از این اعتبار یعنی 10 هزار میلیارد تومان برای ایمن نگهداشتن راه‎ها باید هزینه شود.

وی ادامه داد: اما آن چیزی اتفاق می‎افتد خیلی کمتر است و شاید حدود یک‎ هزار میلیارد تومان باشد و باید بیندشیم چه باید کرد که راه‎ها ایمن بماند.

مدیرکل راهدای و حمل و نقل و پایانه‎های گلستان تاکید کرد: موضوع ادغام یک فرصت بود که بهره‎برداران حمل و نقل و نگهدارندگان راه‎ها  گردهم می‎آیند و از کارهای موازی جلوگیری ‎شود.

میقانی با بیان اینکه باید بهره‎وری را در راه‎ها ارتقاء دهیم گفت: طرح‎های مختلفی را در حال بررسی هستیم و راهداری افتخاری یکی از طرح‎هایی است که در این مسیر در حال تبیین است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار