همسرم بادیدن برنامه های ماهواره بیش از پیش در خواسته های زناشویی خود پیشروی می کرد تاجایی که از من می خواست اجازه دهم دوست دختر داشته باشد

معشوقه ای که ماهواره برای همسرم انتخاب کرد

به گزارش گلستان 24،  سالهاست ماهواره در زندگی برخی خانواده های ایرانی قدم نهاده و با ورود خود مشکلات عدیده‌ای را نیز به جمع خانواده‌ها اضافه کرده است به‌طوری‌که برخی معیارهای طبیعی و مسلمی که در سبک زندگی ایرانی- اسلامی اشاره‌شده است را به‌راحتی زیرپا گذاشته و اختلافات خانوادگی را رقم می‌زند به‌طور مثال در خانواده با معیارهای اسلامی، مرد احساس مسؤولیت عمیقی در قبال اعضای خانواده‌ی خود دارد اما در برنامه‌های ماهواره‌ای مرد خانواده به‌عنوان فردی مطرح می‌شود که امیال فردی‌اش معیار رفتارهای او هستند و برای تأمین امیال و نیازهای خود می‌تواند روابط مقدس خانوادگی و حق طبیعی همسرش را زیر پا بگذارد.

م.ص زنی است که از حضور ماهواره در منزلش به ستوه آمده و دلیل عمده اختلافات خود با همسرش را علاقه شدید همسرش به ماهواره می‌داند به‌طوری‌که به هر صورت ممکن سعی در از بین بردن این مشکل بزرگ دارد. وی که قبل از حضور ماهواره درمنزلش از زندگی خود راضی بوده است می‌گوید: فکر نمی‌کردم علاقه همسرم به ماهواره این‌قدر زیاد شود چراکه تقریباً 24 ساعته ماهواره در منزل ما روشن است و او که کار آزاد دارد حتی ساعات کار خودرا برای دیدن ماهواره کمتر کرده تا بیشتر در خانه بوده و از برنامه‌های ماهواره استفاده کند.

م.ص در ادامه می‌گوید: تنها دیدن ماهواره توسط همسرم مرا آزار نمی‌دهد چراکه در این مورد حتی اعتراض هم مفید فایده نبوده و همسرم اصلاً گوشش بدهکار اعتراض‌های من نیست  اما نگرانی اصلی من کودک سه‌ساله‌ام است که همراه با همسرم به دیدن برنامه‌های نامناسب نشسته و روی رفتارش تأثیر مستقیمی می‌گذارد تا جاییکه مجبورم کودکم را با هزار ترفند مشغول بازی و کارهای دیگر کنم تا کمتر به تماشای ماهواره بنشیند.

م.ص که به دلیل مشکلات ناشی از اعتیاد همسرش به ماهواره به تنگ آمده است می‌گوید: اوایل کار زیاد به موضوع حساس نبودم اما رفته‌رفته همسرم تحت تأثیر تصاویر ماهواره قرارگرفته و خواسته‌های زیادی از من داشت به‌طوری‌که دچار مشکلات پزشکی شده و دیگر توان ادامه زندگی با او را ندارم چراکه توقعات او در زندگی بسیار فراتر از زندگی خانوادگی است و توهم فیلم‌های ماهواره‌ای او را از واقعیت دور کرده است حتی چندین بار از من خواسته به او اجازه داشتن معشوقه بدهم تا بدون داشتن عذاب وجدان یک معشوقه یا همان دوست‌دختر را برای خود تدارک ببیند.

این در حالی است که آنچه در سریال‌ها وفیلم های نمایش داده‌شده در ماهواره مشاهده می‌شود، بازیگرانی هستند که صرفاً به خاطر زیبایی‌هایشان جلوی دوربین‌ها حاضر می‌شوند، و در سرتاسر پخش برنامه، زیبایی‌های ظاهری جسمی‌شان به‌صورت بسیار پررنگ نمایـش داده می‌شود به‌گونه‌ای که محرک شهوات افراد باشد. در طرف دیگر قضیۀ عموم سریال ها وفیلم هایی که برای مخاطب ایرانی و مسلمان ماهواره آماده‌سازی می‌شود، سعی می‌شود که در آن برای افراد حق چشیدن روابط دیگر علاوه بر روابط زناشویی را محفوظ بداند. همین مسئله علی‌الخصوص در مردان موجب این می‌گردد که حتی برای تفریح که شده به دنبال رفع عطش تنوع‌طلبی‌شان باشند. و حتی اگر از انجام این اعمال، خودداری کنند، ولی ذهنشان درگیراین مسئله باشد.

بنابراین با نگاهی به اظهارات م.ص به‌وضوح درمیابیم که زندگی زناشویی هرچند با روابط عاشقانه و محکمی شروع شود اما می‌تواند به‌راحتی دستخوش فرهنگ نامناسب ارائه‌شده در برنامه‌های ماهواره شده و با غیرقابل‌تحمل بودن برای یکی از طرفین موجبات جدایی را فراهم آورد.

در این‌که غرب تمام تلاش خودرا برای از هم پاشیدن زندگی خانوادگی در شرق و به‌خصوص کشورهای اسلامی چون ایران به‌کاررفته است، هیچ شکی نیست اما به‌راستی چرا خانواده‌های ایرانی با علم به اینکه تصاویر ماهواره برای افراد خانواده‌شان مضر است اقدام به خریداری این وسیله نامناسب می‌کنند؟!

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار