به گفته ی مسئولان این دانشگاه ، با افتتاح ساختمان جدید ، فضای فیزیکی مورد نیاز برای گسترش رشته های تحصیلی و اضافه شدن مقاطع ارشد و دکتری رشته های مرتبط با حقوق ، فراهم می شود.

ساختمان جدید دانشگاه قوه قضاییه گلستان افتتاح شد

به گزارش گلستان 24، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری گلستان در این مراسم گسترش مراکز علمی دانشگاهی را زیربنای توسعه ی پایدار خواند و گفت : امروز پیشرفت های علمی نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی در عرصه هایی مانند نانو ،هوافضا، پزشکی و انرژی هسته ای ، دنیا را مبهوت خود کرده است.

فاضلیان افزود: یکی از اهداف تحریم ها و فشارهایی که امروز بر کشور  ما وارد می شود متوقف یا کند کردن همین روند صعودی تولید علم و دانش در کشور است.

به گفته وی، در صورت ادامه ی این روند در آینده ، جوانان برومند و با استعداد این مرز و بوم ، قله های علمی زیادی را در جهان فتح خواهند کرد که سهم بزرگی را مدیون تلاش های خستگی ناپذیر مراکز علمی و دانشگاهی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ی  ضرورت توسعه ی متوازن کمی و کیفی در دانشگاه ها گفت : باید دو مقوله ی تعلیم و تربیت  و علم و اخلاق در مراکز دانشگاهی با هم و به موازات یکدیگر رشد کنند تا بتوانند از فطرت انسانی نیز صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید امکان دفاع برابر ، برای طرفین پرونده فراهم شود افزود : در کشورهای پیشرفته دنیا ، دولت ها امکاناتی فراهم کرده اند که همه اقشار مردم به وکیل دسترسی داشته باشند و امکان دفاع برابر برای طرفین پرونده ، فراهم شود .

وی با بیان این که ، در کشور ما ، وکالت به یک کالای لوکس تبدیل شده است تصریح کرد : هم اکنون فقط اقشار پردرآمد امکان بهره گیری از آن را دارند که این امر اصل تساوی سلاح در دادرسی که ضامن رسیدگی عادلانه است را مخدوش می کند.

احمد فاضلیان، با بیان این که بالا بردن دانش حقوقی مردم یکی از دغدغه های دستگاه قضایی است گفت: ایجاد شورای حل اختلاف و راه اندازی مرکز علمی کاربردی قوه قضاییه ، از راهکارهایی است که ما برای بالا بردن دانش حقوقی مردم، اتخاذ کرده ایم.

وی تصریح کرد: هر یک از دانشجویان این دانشگاه ،نماینده ی یک خانواده هستند و دست کم می توانند دانش حقوقی بخشی از جامعه را بالا ببرند.

وی در ادامه با قدردانی از مسئولان این دانشگاه از آنان خواست : با استفاده از اساتید صاحب نام ، سطح کمی و کیفی این مرکز آموزشی را ارتقا و تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکترا را اضافه کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه استان نیز در این مراسم با بیان این که کلنگ بنای این دانشگاه ، اسفند 93 در سفر رئیس قوه قضاییه به استان زده شده است گفت : برای ساخت بنای این دانشگاه که در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع و زیربنای 2100 مترمربع ساخته شده ، نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته ی اسمعیلی هم اکنون در این دانشگاه یکهزار و 600 دانشجو در  7 رشته ی مقطع کاردانی و 4 رشته ی مقطع کارشناسی تحصیل می کنند./ روابط عمومي دادگستري

ارسال نظر

  • علی محّمد غلامی
    0

    با سلام لطفاً تصحیح فرمائید ، کلنگ بنای این دانشگاه در اسفند 92 . نه 93 !!
    از مسئولان محترم خواهشمندیم نسبت به سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان اقدامات لازم را بعمل آورند . واقعاً دور افتاده است (خیابان دانشجو ، انتهای آسایش) جاده خاکی .

آخرین اخبار