کودکان و نوجوانان ترکمن و فارس شهر گمیشان در شمال غربی استان گلستان سالروز میلاد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و روز پدر را جشن گرفتند.

کودکان فارس و ترکمن گمیشان سالروز تولد حضرت علی (ع) را جشن گرفتند

به گزارش گلستان24، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گمیشان اظهار داشت: به مناست 13ماه رجب سالروز میلاد امیر المومنین حصرت علی (ع) جشنی با حضور جمعی از کودکان و خانواده های آنان در محل کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.
 افروز عطایی ادامه داد: برنامه های متعددی در این مراسم لحاظ شده بود که معرفی و تبیین شخصیت والای حضرت علی (ع) و برگزاری کارگاه دینی با حضور یکی از روحانیون منطقه با موضوع ارزش و جایگاه خانواده و احترام به والدین و نقش پدر در خانواده از آن جمله بود.
 این کارشناس حوزه کودک و جوان اضافه کرد: اجرای موسیقی سنتی و زنده با عنوان 'آتام' یعنی پدرم توسط یکی از هنرمندان ترکمن و ساخت کارت پستال های زیبا و خلاقانه توسط فرزندان با همکاری خانواده ها و نوشتن متن ادبی با موضوع پدر در آن و نیز اجرای مسابقه شاد و جذاب با موضع روز پدر و تولد امام علی (ع) به همراه اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان از دیگر بخش های این جشن بود.
شهر گمیش تپه با 20 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان گمیشان در شمال غربی استان گلستان و هم مرز با  کشور ترکمنستان و در جوار دریای خزر واقع شده است، بیشتر جمعیت این شهر را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار