تشریح و آسیب شناسی عملکرد سال گذشته و تعیین اولویت های کاری سال جدید محور این جلسه بود.

برگزاری نخستین جلسه روسا و دادستان های  گلستان در سال 96

به گزارش گلستان24، نخستین جلسه روسا و دادستان های  گلستان در سال 96 برگزار شد.

رئیس کل دادگستری در این جلسه از روسا و دادستان ها خواست : امسال در عین پاسخگو بودن،مطالبه گر هم  باشند .

هادی هاشمیان در نخستین جلسه روسا و دادستان های سراسر استان گفت: هر چند دستگاه قضایی یک دستگاه پاسخگو ست اما مطالبه گری هم یکی از وظایف قانونی این دستگاه است و باید امسال به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قضایی حوزه های های قضایی استان به ویژه دادستان ها قرارگیرد .

هاشمیان از  روسا و دادستان ها ، به ویژه دادستان ها خواست : مواظب باشند از مرز بی طرفی خارج نشوند و با پرهیز از تندروی و کند روی تکالیف و خواسته های حقوقی مردم را از دستگاه های اجرایی مانند محیط زیست ، منابع طبیعی ، امور و آب و فرمانداری ها  مطالبه کنند.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: اعضای ستاد های پیشگیری از جرایم انتخاباتی روزنه های تخلف را پیش بینی و با جدیت پیشگیری و برخورد کنند.

هادی هاشمیان افزود: اطمینان از صیانت آرا، مردم را پای صندوق رای می کشاند و ما به عنوان دستگاه قضایی برای تحقق این امر در همه مراحل انتخابات از زمان ثبت نام ، تبلیغات ، روز برگزاری و پس از انتخابات ، نظارت و به وظایف قانونی خود عمل می کنیم .

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های کاری دستگاه قضایی استان در سال 96 هم اشاره کرد و گفت : با توجه به عملکرد خوب سال گذشته ، امسال باید با تلاش و کار جهادی ، همچنان رو به جلو حرکت کنیم .

هادی هاشمیان به روسای دادگستری ها و دادستان ها هم توصیه کرد : دفتر کارشان به روی مردم باز باشد و با روی گشاده خواسته های حقوقی و قضایی مردم را بشنوند و رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر این که مردم ولی نعمتان ما هستند اضافه کرد : حضور پر رنگ روسا و دادستان ها در مساجد هم دسترسی مردم به آنان را آسان می کنند و هم فرصتی برای طرح پرسش ها حقوقی و قضایی مردم با مسئولان قضایی را فراهم می کند.

هاشمیان از قضات هم خواست : همچنان که سرعت رسیدگی به پرونده ها را مدنظر دارند ، حواس شان به کیفیت آرای صادر شده هم باشد .

وی عملکرد دستگاه قضایی استان را نیز تشریح کرد و گفت : پارسال بیش از 292 هزار پرونده وارد محاکم استان شد که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 20 هزار پرونده کاهش نشان می دهد.

به گفته وی ، کاهش 10 هزار مانده پرونده ها ، افزایش مختومه ها ، کاهش جرایم مهم استان ، کوتاه تر شدن مدت رسیدگی به پرونده ها ، کاهش جمعیت کیفری زندان ها و افزایش استفاده از مجازات های جایگزین حبس و کاهش 49 درصدی هزینه های پستی از دستاورد های همکاران قضایی و اداری استان در سال گذشته بود.

هاشمیان از روسا و دادستان ها خواست : امسال هم با رفاقت و همدلی حوزه های کاری خود را مدیریت کنند و با حفظ استقلال دستگاه قضا ، از ظرفیت دستگاه های اجرایی و شخصیت های تاثیرگذار هر شهرستان برای پیشبرد اهداف قوه قضاییه و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنند.

هاشمیان گفت : هر چند همچنان با کمبود جدی قاضی و کارمند در حوزه های قضایی استان مواجهیم اما سال گذشته با نگاه ویژه قوه قضاییه به استان ، تعدادی قاضی و کارمند به استان وارد شدند که توانست بخشی از بار را از دوش قضات محاکم استان بردارد .

وی افزود : امسال هم به دنبال رایزنی برای جذب قضات جدید به استان هستیم.

معاونان قضایی رئیس کل و روسا و دادستان ها نیز در ادامه این جلسه دیدگاه ها و خواسته های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار