رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دادستان‎ها ضمن پاسخگو بودن، مطالبه‎گر هم باشند.

دادستان‎های گلستان ضمن پاسخگو بودن، مطالبه‎گر باشند/ کمبود جدی قاضی و کارمند در حوزه‎های قضایی گلستان

به گزارش گلستان24،​ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان، هادی هاشمیان در نخستین جلسه روسا و دادستان‎های سراسر استان اظهار کرد: هر چند دستگاه قضایی یک دستگاه پاسخگو ست اما مطالبه‎گری هم یکی از وظایف قانونی این دستگاه است و باید امسال به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قضایی حوزه‎های قضایی استان به ویژه دادستان‎ها ‎قرارگیرد.

هادی هاشمیان

وی از روسا و دادستان‎ها‎، به ویژه دادستان‎ها خواست مواظب باشند از مرز بی‎طرفی خارج نشوند و با پرهیز از تندروی و کندروی تکالیف و خواسته‎های حقوقی مردم را از دستگاه‎های اجرایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی، امور و آب و فرمانداری‎ها مطالبه کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: اعضای ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی روزنه‎های تخلف را پیش‎بینی و با جدیت پیشگیری و برخورد کنند.

هاشمیان افزود: اطمینان از صیانت آرا، مردم را پای صندوق رای می‎کشاند و ما به عنوان دستگاه قضایی برای تحقق این امر در همه مراحل انتخابات از زمان ثبت نام، تبلیغات، روز برگزاری و پس از انتخابات، نظارت و به وظایف قانونی خود عمل می‎کنیم .

وی به اولویت‎های کاری دستگاه قضایی استان در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد خوب سال گذشته ، امسال باید با تلاش و کار جهادی، همچنان رو به جلو حرکت کنیم .

هاشمیان به روسای دادگستری‎ها و دادستان‎ها هم توصیه کرد: دفتر کارشان به روی مردم باز باشد و با روی گشاده خواسته‎های حقوقی و قضایی مردم را بشنوند و رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، اضافه کرد: حضور پررنگ روسا و دادستان‎ها در مساجد هم دسترسی مردم به آنان را آسان می‎کنند و هم فرصتی برای طرح پرسش‎های ‎حقوقی و قضایی مردم با مسئولان قضایی را فراهم می‎کند.

هاشمیان از قضات هم خواست: همچنان که سرعت رسیدگی به پرونده‎ها را مدنظر دارند، حواس‎شان به کیفیت آرای صادر شده هم باشد.

وی عملکرد دستگاه قضایی استان را نیز تشریح کرد و گفت: سال گذشته بیش از 292 هزار پرونده وارد محاکم استان شد که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 20 هزار پرونده کاهش نشان می‎دهد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان کاهش 10 هزار مانده پرونده‎ها، افزایش مختومه‎ها، کاهش جرایم مهم استان، کوتاه‎تر شدن مدت رسیدگی به پرونده‎ها، کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها و افزایش استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس و کاهش 49 درصدی هزینه‎های پستی از دستاوردهای همکاران قضایی و اداری استان در سال گذشته بود.

هاشمیان از روسا و دادستان‎ها خواست امسال هم با رفاقت و همدلی حوزه‎های کاری خود را مدیریت کنند و با حفظ استقلال دستگاه قضا، از ظرفیت دستگاه‎های اجرایی و شخصیت‎های تاثیرگذار هر شهرستان برای پیشبرد اهداف قوه قضاییه و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنند.

وی گفت: هر چند همچنان با کمبود جدی قاضی و کارمند در حوزه‎های قضایی استان مواجه هستیم اما سال گذشته با نگاه ویژه قوه قضاییه به استان، تعدادی قاضی و کارمند به استان وارد شدند که توانست بخشی از بار را از دوش قضات محاکم استان بردارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: امسال هم به دنبال رایزنی برای جذب قضات جدید به استان هستیم.

معاونان قضایی رئیس کل و روسا و دادستان‎ها نیز در ادامه این جلسه دیدگاه‎ها و خواسته‎های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار