روستای چارقلی در غربی ترین نقطه شهرستان گمیشان ( استان سرسبز گلستان) ودر فاصله 4 کیلومتری دهانه گرگانرود و 5 کیلومتری غرب روستای خواجه نفس واقع شده است.

چارقلی و جاذبه های ناب گردشگری آن
به گزارش گلستان 24، روستای چارقلی در غربی ترین نقطه شهرستان گمیشان ( استان سرسبز گلستان) ودر فاصله 4 کیلومتری دهانه گرگانرود و 5 کیلومتری غرب روستای خواجه نفس واقع شده است. 
فاصله آن از مرکز شهرستان( گمیشان) و شهر بندرترکمن( مرکزشهرستان ترکمن) تقریبا به یک اندازه و حدود 15 کیلومتر می باشد. این روستا با داشتن دریایی آرام در دهانه گرگانرود، با چشم اندازی زیبا مسافرین و گردشگران را بویژه در ایام نوروز و تابستان به سوی خودمی کشاند. 
سواحل زیبا، تالاب، دهانه گرگانرود، زیستگاههای پرندگان و مناظر پرواز زیبای پرندگان وحشی، فلیش زیبای گرگانرود، بازار فروش ماهی، امکان قایق سواری با قایق های موتوری و پارویی، معماری خاص مساکن روستایی، فرهنگ خاص بومی- محلی، صنایع دستی به ویژه فرش، امکان اجرای طرح سالم سازی دریا و... از انواع جاذبه¬هایی هستند که در روستای چارقلی گردشگران را به سوی خود می کشاند.
علاوه بر آن وجود انواع خدمات زیر بنایی و روبنایی در این روستا خیال گردشگران را از بسیاری جهات راحت می کند. فاصله اندک با مراکز ارائه سوخت( سی. ان. جی، بنزین و گازوئیل)، آنتن دهی مناسب موبایل و وجود انواع مراکز ارائه سایر خدمات مورد نیاز گردشگران در روستا با فاصله اندک از آن نیز از مواردی است که جذب گردشگران را تسهیل می کنند. 
ز ساحل خزر در روستای چارقلی که در محل فلیش قدیمی مصب گرگانرود قرار دارد، برخلاف سایر مناطق سواحل شرقی، فاقد شرایط تالابی و گلی بوده و ساحلی ماسه ای و با عمق مناسب را دارا می باشد. لذا این ساحل شرایط بسیار عالی برای اجرای طرح سالم سازی دریا و تبدیل به محل شنا و توسعه گردشگری ساحلی را دارد. 
شایان ذکر است که یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این ساحل، آرام و کم خطربودن آن می باشد که خود به عنوان یک فاکتور بسیار مهم می باشد. در صورت اجرای طرح گردشگری فوق، با توجه به شرایط عالی آن در استان از یک طرف و فاصله بسیار زیاد آن با مراکز شنا در مازندران( ساری و بابلسر) می توان به راحتی میزان استقبال عمومی از آن و به دنبال آن توسعه منطقه را تصور نمود. روستای چارقلی در بخش مرکزی شهرستان گمیشان قرار گرفته است.
رحمان بردی کر دهیار روستای چارقلی 
تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شدهتصویر کوچک شدهتصویر کوچک شدهتصویر کوچک شدهتصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده
 

ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار