یکی از اعضای شورای شهر گرگان با رسانه ای کردن ابهام در برگزاری صحیح مناقصه حسابرسی شورا، خواستار شفاف سازی در این زمینه شد.

ابهام در برگزاری صحیح مناقصه حسابرسی شورای شهر گرگان

به گزارش گلستان24، سیصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با تأخیر ۳۰ دقیقه‌ای و حضور هشت عضو شورا به شکل غیررسمی آغاز شد. دقایقی از آغاز غیر رسمی جلسه نگذشته بود که با حضور فائزه عبدالهی جلسه شکل رسمی به خود گرفت. این جلسه با ریاست مهران فدوی نایب‌رئیس شورا و در غیاب سید محمد قدس مفیدی تحت تأثیر بازی فوتبال دو تیم پرسپولیس و ماشین‌سازی تبریز برگزار شد به‌گونه‌ای که در خلال جلسه تعدادی از اعضا بحث را به نتیجه بازی می‌کشاندند.

حسابرسی شورای شهر گرگان

ناصر گرزین یکی از اعضای شورای شهر گرگان با اشاره به تصویب بودجه ۲۲۰ میلیارد تومانی شهرداری گفت: با تصویب این بودجه تحول خوبی در شهر گرگان رخ می‌دهد و بحث تله‌کابین و شهربازی عملیاتی می‌شود تا تحولی در صنعت گردشگری گرگان ایجاد شود.

گرزین بابیان اینکه پویایی یک جامعه نشان‌دهنده بالندگی جامعه است، تصریح کرد: هر چه بیشتر بتوانیم در انجام کارهای اجتماعی افراد بیشتری را دخیل کنیم در انجام آن موفق‌تر بوده‌ایم.

وی افزود: در تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال ۹۵ و در کمیسیون اداری مالی اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد طبق دستور جلسه آگهی مناقصه حسابرسی منتهی به سال ۹۳ تصویب شد و در تاریخ ۲۵ دی‌ماه سال ۹۵ دربند ۲۹ جلسه صحن علنی شورا این آگهی با همین عنوان به تصویب رسید.

گرزین ادامه داد: در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ما مجوز برگزاری مناقصه را صادر کردیم اما در تاریخ چهارم بهمن‌ماه سال ۹۵ مناقصه برگزارشده و پاکت‌ها بازگشایی‌شده و این در حالی است که برای برگزاری مناقصه ۱۷ روز زمان لازم است.

این عضو شورای شهر گرگان بابیان اینکه در برگزاری این مناقصه ابهاماتی وجود دارد، اظهار کرد: این آگهی مناقصه بدون اینکه به تصویب صحن شورا برسد با همان مصوبه تاریخ ۲۵ دی به فرمانداری ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: ما حسابرس‌هایی داریم که با مبلغ حدودی ۳۰ میلیون تومان کار حسابرسی را انجام می‌دهند اما برای این حسابرسی مبلغ بیش از ۹۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

گرزین خواهان بررسی جدی این موضوع از سوی ریاست شورا شد و گفت: نامه‌ای توسط تعدادی از اعضا به هیئت‌رئیسه، فرمانداری و مراجع نظارتی ارسال می‌شود و خواستار اجرای قانون در این زمینه و برگشت این موضوع به صحن شورا و بررسی آن هستیم.

در ادامه مهران فدوی با انتقاد از ناصر گرزین و بابیان اینکه از حسابرسی سال گذشته اطلاعی ندارد، اظهار کرد: بهتر بود این موضوع در نزد خبرنگاران رسانه‌ای نشود تا تشویشی برای اذهان عمومی به وجود نیاید.

وی افزود: ازآنجایی‌که بررسی این موضوع جزو صورت‌جلسه امروز نبوده بررسی این موضوع را به‌روز یکشنبه و جلسه هیئت‌رئیسه موکول کرد.

در ادامه تعدادی از اعضا خواستار اظهارنظر در این رابطه شدند اما نایب‌رئیس شورا با قاطعیت و تهدید چندباره به تعطیلی جلسه از این اظهارنظرها جلوگیری کرد.

البته نایب‌رئیس شورا خطاب به افرادی هم که برای بررسی و پیگیری نامه‌های خود به شورا آمده بودند، گفت: اگر خود شهروندان نسبت به نامه‌هایشان پیگیری نکنند این نامه‌ها گم‌شده و یا بدون اقدامی روی میز اعضا باقی خواهد ماند.

کمک مالی یک‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی شورای شهر گرگان به برگزاری کنگره کارمند در این جلسه به تصویب رسید.

 
منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار