نگارنده نیز علیرغم نقدهای بسیار به خصوص در بحث های مرتبط با فرهنگ و هویت سرزمین گرگان به صادقلو، تغییر وی را در این برهه زمانی به صلاح ندانسته ...

مشاور جوان استاندار تغییر شهردار گرگان را به صلاح ندانست

علی نصیبی مشاور جوان استاندار در مطلبی دریکی ازسایتهای محلی نوشت: در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر عدم تمدید حکم یکساله حسین صادقلو شهردار گرگان شنیده می شود.

به گزارش گلستان 24، صادقلو که پیش از این بازنشسته بوده با مجوز یکساله هیئت وزیران، توانست بر کرسی شهرداری گرگان تکیه بزند و گفته میشود اکنون تعداد قابل توجهی از اعضای شورای شهر گرگان با ادامه کار وی در منصب شهرداری مخالفند.

از آن سو صادقلو نیز در واکنش به مخالفتهای برخی از شورائیان، در اقدامی که از آن به عنوان پولتیک برای جلب رضایت افکار عمومی یاد میشود، وعده افتتاح پل زیرگذر میدان معلم را زودتر از موعد مقرر و در ۲۷ اسفند ۹۳ داده و حتی ساعت افتتاح پل را نیز در بنرهای نصب شده در جای جای شهر درج کرده است.

بماند آنکه صادقلو قرار است دوشنبه شب راس ساعت ۲۲:۱۵ در سیمای گلستان که القضا ارتباط خوبی با وی دارد ظاهر شده و به گزارش عملکرد یکساله خود بپردازد.

اما آیا صادقلو شهردار موفقی برای گرگان بوده است؟

هر چند که نقدهای زیادی به صادقلو میتوان وارد نمود اما نمی توان از برخی اقدامات وی همچون به پایان رساندن پروژه پل روگذر شهید قندهاری، آغاز سریع عملیات پل زیرگذر میدان معلم و پروژه های عمرانی ریز و درشت دیگر در گوشه و کنار شهر بی تفاوت گذشت.

البته صادقلو برخلاف تصور برخی، در این مدت از افکار عمومی نیز غافل نبوده و سعی کرده نبض عمومی شهر را در منازعه پنهانش با بعضی اعضای شورا در دست گیرد که گواه این اقدام گزارش های رسانه ای منظم وی از سیمای استان، نمایش تبلیغاتی و بزرگنمایی فراوان افتتاح پروژه هایی همچون پل روگذر، حمایت ویژه از بسکتبال ورزش محبوب گرگانی ها، توجه خاص به اقدامات همه پسند همچون زیباسازی شهر، و ... می باشد.

از آن سو صادقلو هر چند با ایجاد سیاست اقتدارگرایانه صرف که مورد انتقاد بعضی اعضای شورا است توانسته نظمی را بر پایه ایجاد بیم در شهرداری ایجاد کند که شاید بعضا مورد رضایت برخی پرسنل نیست اما تا حدودی سبب جلب رضایت ارباب رجوعان شهرداری شده است.

اما در این بین شورائیان نیز نقدهای جدی بسیاری به صادقلو دارند و هم اکنون با توجه به صف بندی های ایجاد شده و اکثریت جدید شورا، میتوانند به راحتی صادقلو را از منصب شهرداری گرگان کنار بگذارند.

اما صادقلو با اقدامات خاص خود که بعضی از آن به رفتارهای پوپولیستی یاد می کنند، برگ برنده ای به نام اکثریت افکار عمومی را به همراه خود دارد، که این موضوع کار را برای اعضای شورا جهت تغییر او سخت می کند و در صورت رخ داد این اتفاق، با توجه به به سرانجام رسیدن بعضی پروژه های عمرانی در ماه های گذشته و تلقی مثبت بخش بسیاری از جامعه از اقدامات صادقلو، شاید نتیجه این اقدام در سرنوشت انتخابات شورای پنجم شهر گرگان نیز بی تاثیر نباشد.

نگارنده نیز علیرغم نقدهای بسیار به خصوص در بحث های مرتبط با فرهنگ و هویت سرزمین گرگان به صادقلو، تغییر وی را در این برهه زمانی به صلاح ندانسته و ضروری میداند صادقلو با تمام نکات منفی و مثبت عملکرد وی، حداقل در فاصله زمانی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده نیز در این منصب باقی مانده تا شاهد اجرایی شدن سایر برنامه های وی در این مدت باشیم.

بماند اینکه انتظار است اعضای شورا در عین استفاده از اختیارات قانونی خود همچون نظارت بر شهرداری، برنامه ریزی، و ...، با بزرگ اندیشی و نیز گریز از حاشیه ها و پرداختن صرف به برخی مسائل کوچک، انرژی خود را در انجام اقدامات تحول گرایانه همچون جذب سرمایه گذاران بزرگ، جلب مشارکت های مردمی، و ... استوار نماید.

صادقلو نیز باید بداند شهردار منتخب شورا بوده و در اقدامات و فعالیت های خود، می بایست نقش نظارتی و برنامه ریزی شورائیان را لحاظ کرده و به خواسته های قانونی آنها تمکین کند.

از آن سو مردم گرگان انتظار دارند شهردار و شورائیان همچون دو بال سیمرغ توسعه گرگان با گریز از اختلافات و تکیه بیش از پیش بر همگرایی، در کنار هم در جهت رفع نیازهای ضروری شهر مستعد گرگان تلاش کنند.

بماند آنکه در صورت رخداد این اتفاق، منافع آن همچون رضایت افکار عمومی هم به شهردار و هم شورائیان باز خواهد گشت و نام آنها به نیکی در حافظه تاریخی مردم گرگان ماندگار خواهد شد.

پی نوشت: نمی توان از شهرداری گرگان و برخی اقدامات مثبت فعلی نوشت و از کنار برخی اقدامات مثبت ابراهیم کریمی شهردار سابق گرگان که بسیاری از آنها در دوره فعلی در حال به بهره برداری رسیدن هستند بی تفاوت گذشت و او را فراموش کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار