یک مسئول سازمان غذا و دارو درباره صحت و سقم ماجرای رشد هندوانه‌ها با استفاده از "پودر بهداشتی" توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای رشد هندوانه‌ها با استفاده از پودر بهداشتی

به گزارش گلستان24، محسن عصار - مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو  با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف میوه‌های فصلی مانند هندوانه و شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می‌شود، اظهار داشت:  این‌بار "خلاقیت‌های سیاه" بستر خودنمایی خود را در این حوزه پر مخاطب یافته تا با طرح سخنانی بی‌پایه اذهان مردم را درگیر تشویشی دیگر کنند.

محسن عصار اضافه کرد: بیان این مطلب که  پودر بهداشتی می‌تواند در رشد هندوانه موثر باشد بر اساس ماهیت فیزیولوژیکی محصول محال ممکن و قطعاً مغایر با مستندات علمی است.

وی همچنین  افزود: کسانیکه اندک آشنایی با این مباحث دارند به‌خوبی می‌دانند که  بیشتر ماده تشکیل دهنده پودر بهداشتی، آهک است که بر فرض محال اگر هم تسریعگر رشد هندوانه هم باشد برای افراد سودجو، بهره مندی از این روش اصلاً صرفه اقتصادی ندارد.

مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه انجام این کار از نظر بهداشتی نیز به صلاح  خود کشاورزان هم نیست، بیان کرد: هیچ فرد عاقلی وارد بازی سراسر باختی با چنین ریسک نمی‌شود.

 عصار خاطر نشان کرد:  همچنین تاکنون گزارشی مبنی بر انجام چنین خبطی در هیچ نقطه ای از کشور دریافت نشده است.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار