مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: صادرات چمدانی از گمرکات استان گلستان در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

صادرات چمدانی از گلستان ۱۲ درصد افزایش یافته است

از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و 162 کیلوگرم کالا به صورت صادرات چمدانی از استان گلستان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد یافته است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: تردد مسافران از تنها مرز زمینی استان گلستان نیز 11 درصد افزایش یافته و بیش از 149 هزار مسافر از این مرز تردد کردند.

مدیرکل گمرکات استان گلستان تصریح کرد: در 11 ماه امسال 2 هزار و 940  دستگاه کامیون نیز از گمرک مرزی اینچه برون با عنوان ترانزیت خارجی تردد داشته‌اند که 30 درصد افزایش نسبت به  سال گذشته را نشان می‌دهد.

شامانی با بیان اینکه 271 میلیون دلاری در 11 ماهه نخست سال93 از مرز اینچه برون کالا صادر شده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات از گمرکات گلستان در سال 93 به  حدود 300 میلیون دلار برسد.

وی افزود: قطعات سوله، پنیر، میلگرد آهنی، گوشت مرغ منجمد، رب گوجه‌فرنگی، لوله پلی‌اتیلن، خوراک آماده طیور، سیمان، انواع درختچه‌های فضای باز و تیربتنی از کالاهای مهم صادراتی از گلستان است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: کالاهای صادراتی از گمرکات گلستان به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، قزاقستان، چین، مالزی، پاکستان، ایتالیا، آذربایجان، هند، تایوان، روسیه، ترکیه و ویتنام صادر شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار