مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: امدادگران هلال‌احمر در چند روز اخیر۸۷ خودروی گرفتار در برف در مناطق مختلف استان گلستان نجات دادند.

۸۷ خودروی گرفتار در برف گلستان نجات یافتند

به گزارش گلستان 24، مجتبی اکبری اظهار داشت: به کمک امدادگران هلال‌احمر در برف اخیر در محورهای تنگ‌راه، خوش ییلاق و توسکستان 87 خودرو کمک شد.

وی از نجات 355حادثه دیده و اسکان اضطراری 21 خانوار خبر داد و تصریح کرد: توزیع اقلام غذایی برای در راه‌ماندگان انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از نجات یک بیمار دیابتی خبر داد و تصریح کرد: این فرد که در روستای سیجان از توابع شهرستان گالیکش در برف مانده بود با کمک نیروی هلال‌احمر به بیمارستان منتقل شد.

اکبری با بیان این که در برف و باران اخیر در محورهای استان گلستان، 21 تیم عملیاتی فعال بودند، افزود: 55 نجات‌گر به همراه 20 دستگاه آمبولانس، خودروی کمک‌دار و 7 خودرو تیم آفرود برای کمک‌رسانی به مسافران مشغول به فعالیت بودند.

وی افزود: انتقال زن باردار به همراه تکنسین اورژانس از روستا یورت کاظم در ارتفاعات مینودشت و انتقال مصدوم تشنجی در منطقه گلیداغ از دیگراقدامات نجات‌گران گلستان در 72 ساعت گذشته بوده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: استفاده از تیم آفرود برای این عملیات سخت در روند کار تسهیل ایجاد کرده است.

وی افزود: این تیم مهارت رانندگی در خارج از جاده و شرایط سخت را دارد، تا جایی که در برف، باتلاق، کویر و کوهستان این رانندگان با تجربه با اصول حرفه‌ای که آموخته‌اند قابلیت به دسترسی مسیرهای صعب العبور را دارند.

اکبری با بیان این که رهاسازی و بستن چرخ خودروهای در راه ماندگان از جمله اقدامات نیروهای هلال احمر گلستان بود، افزود: یک تیم ثابت در روستای چهارباغ به همراه تجهیزات و امکانات لازم برای افرادی که گرفتار برف و کولاک شده بودند، پیش‌بینی شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار