استاندار گلستان با اشاره به اینکه 46.7 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، اظهار کرد: تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی استان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است و باید تمام دستگاه های اجرایی در این مسیر همکاری لازم زا به عمل آورند.

تمرکز برنامه های اقتصاد مقاومتی گلستان در سال 96 بر تولید و اشتغال در روستاها است

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو در بیست و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید آسیب شناسی دقیق اقدامات اقتصاد مقاومتی صورت گرفته در سال 95 صورت گیرد و تحلیل کاملی از فعالیت ها انجام شود .

 اقتصاد مقاومتی گلستان

وی افزود: نقاط قوت سال گذشته باید تقویت و نقاط ضعف آن باید مرتفع شود و بتوانیم در سال جاری رتبه هفتم سال گذشته را ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: باید زمانی پروژه ای در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شود که نیازمند مصوبه این ستاد است وگرنه لزومی ندارد پروژه هایی که در قالب وظایف ذاتی ادارات هستند در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شوند.

وی گفت: باید جامع شاخص های کمی در حوزه های مختلف تولید و اشتغال نمایان شود و از درهم ریختگی و ابهام در این زمینه دوری کنیم.

صادقلو توجه به روستاها و درآمد روستائیان را پراهمیت دانست و افزود: درآمد پایدار در روستاها از طریق دانش بومی روستائیان و تلفیق آن با تکنولوژی روز امکان پذیر است به گونه ای که از ابتدا تا انتهای یک دانش باید در یک یا چند روستا مورد توجه قرا گیرد و البته از سوی دستگاه های مسئول حمایت شود.

وی توجه به اشتغال روستاها را مانعی برای حاشیه نشینی دانست و یادآور شد: یکی از عوامل حاشیه نشینی در کنار شهرها بیکاری در روستاهاست و اگر با تکیه بر دانش بومی اشتغال روستاها را تقویت کنیم زمینه کاهش حاشیه نشینی را فراهم کرده ایم.

استاندار گلستان با بیان اینکه توجه به پنجره واحد را یک واقعیت در آینده سرمایه گذاری استان است، گفت: شیوه نامه پنجره واحد تنظیم شده و باید اجرایی شود چراکه تاثیر نرم افزاری فراوانی در اقتصاد مقاومتی دارد.

وی همچنین در این جلسه بر تقویت شورای برنامه ریزی شهرستان ها، توجه به دانش بنیانی در کارآفرینی، توجه به ایده های خوب در زمینه اقتصاد مقاومتی در دیگر استان ها و افزایش سرعت اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار