بنیانگذار و مدیر اجرایی آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور اسامی برگزیدگان نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی را اعلام کرد.

اسامی برگزیدگان نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور اعلام شد

نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور و خاورمیانه و پنجمین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی دنیا اقدام نو ارزشمندی بود که به همت «ابوالفضل مازندرانی» دانشمند جوان اهل کردکوی و با حمایت و همکاری مسؤولان شهرستانی در کردکوی افتتاح شد.

به گزارش گلستان 24، علم پلاسما که در زمینه‎های مختلف از جمله در تولید انرژی، محیط زیست، دندانپزشکی، صنعت و سایر بخش‎ها کاربردهای بی‎‎شماری دارد از علوم جدید در ایران است.

کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی

با وجود اینکه علم پلاسما در کشورمان نو و تازه‎بنیاد است اما استان گلستان تنها استان کشور است که در حوزه علم پلاسما در مقطع دانش‎آموزی گام برداشته است و موفق به تأسیس نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی خاورمیانه شده است.

12 مهر ماه سال 1395 بود که شهرستان کردکوی مفتخر به افتتاح نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور شد و امروز با گذشت چند ماه از فعالیت این آزمایشگاه اقدامات متنوع و متعددی انجام شده که برگزاری نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور نشانه رشد و پیشرفت فراوان این آزمایشگاه و استقبال مناسب دانش‎آموزان سراسر کشور از علم نوین پلاسماست.

در نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی کشور که با حضور دانش‎آموزان سراسر کشور و مسؤولان استانی و شهرستان برگزار شده بود از میان 190 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، 30 مقاله به‎عنوان مقاله برتر برای ارائه به کنفرانس علمی دعوت شدند که در پایان از این تعداد 10 مقاله علمی که چهار مقاله در بخش شفاهی و 6 مقاله در بخش ارائه پوستر به‎عنوان مقالات برتر معرفی شدند.

در بخش ارائه شفاهی رتبه نخست به مقاله کاربردهای پلاسما در دندانپزشکی به «کعبه حسینی» و « فاطمه سادات حسینی» از کردکوی اختصاص یافت.

رتبه دوم ارائه شفاهی به طور مشترک به دو گروه اختصاص یافت، در این بخش، مقاله گروه «محمدرضا میرزایی»، «محمدرضا عالی‎نژاد» و «امیرحسین دروگر» از گرگان با موضوع بررسی قابلیت پلاسما در بازیافت انرژی از پسماندها و تبدیل گازها به فرآورده‎های مطلوب و «فاطمه سادات حسینی» و «فاطمه کلته» از کردکوی با موضوع پلاسما در تولید انرژی حائز رتبه دوم شدند.

 رتبه سوم مقاله در بخش ارائه شفاهی نیز به مقاله «فاطمه جباری» و «مهدیه احمدی» از گرگان با موضوع بررسی نتایج تحقیقات دانشمندان ایرانی در حوزه کاربرد پلاسما در مهندسی مواد اختصاص یافت.

در بخش ارائه پوستر نخستین کنفرانس علمی پلاسمای دانش‎آموزی نیز رتبه نخست به «فاطمه‎زهرا سیدکلبادی» ، «شیدا دیده‎خانی» ، «مهدیه احمدی» و  پردیس فرمانی از گرگان با موضوع  بررسی مکانیسم‎های موثر بر سختی پوشش‎های سطحی ایجاد شده به روش نیتروژن‎دهی پلاسمای اختصاص یافت.

رتبه دوم بخش ارائه پوستر که به طور مشترک از آنِ دو گروه شد، «سیدامیر مهدی‎پور»، «امیرحسین پورکیا»، «سپهر قلی‎پور» از بابل با موضوع کاربرد پلاسما در صنایع خودروسازی و «سارا منوچهری» از کردکوی با موضوع پلاسما و کاربردهای آن در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی رتبه دوم بخش اراده پوستر را به خود اختصاص دادند.

همچنین رتبه سوم نیز به طور مشترک به دو گروه «آناهیتا منچر» و «مهرنیا کشاورز» از کردکوی با موضوع  تعاریف مقدماتی و پیشرفته و معرفی تکنولوژی پلاسما در تبدیل گاز طبیعی به هیدروکربن‎ها و «سارینا دامغانی»، « محمدرضا عالی‎نژاد»، « محمدرضا میرزایی» و فاطمه تاجیک جلایری از گرگان با موضوع بررسی تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان ایرانی در حوزه کاربردهای پزشکی پلاسما اختصاص یافت.

رتبه چهارم بخش ارائه پوستر به «هاجر نوری‎زاده‎مختوم»، «ثریا کم»، «حافظه کم»، «فرزانه کلته»، «هایده کلته»، «معصومه نیرومندتوماج» از گمیشان با موضوع  پلاسما در تولید انرژی اختصاص یافت.

گفتنی است؛ به برگزیدگان نخستین همایش کنفرانس پلاسمای دانش‎آموزی کشور هدایای نفیس و ارزنده‎ای اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار