رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه پرونده زمستان یورت همچنان در انتظار نظر کارشناسی است گفت: 50 معدنچی برای کمک به انجام کار کارشناسی علت حادثه معدن آزادشهر ، دست به کار شدند.

پرونده زمستان یورت  همچنان در انتظار نظر کارشناسی/  50 معدنچی برای کمک دست به کار شدند.

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران  از روند کند آواربرداری و ایمن سازی معدن زمستان یورت انتقاد کرد و گفت :  پس از انتقال پیکر همه جانباختگان معدن به بیرون از تونل ، دستگاه های متولی همکاری چندانی برای  آوار برداری و ایمن سازی تونل محل انفجار انجام ندادند ، که همین امر هم سبب تاخیر در  اعلام نظر کارشناسی شده است .

هادی هاشمیان با بیان این که تا زمان اعلام نظر کارشناسی ، نمی توانیم پاسخگوی خانواده های جان باختگان و مصدومان حادثه باشیم به مردم اطمینان داد: دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانوده های جان باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می کند.

هادی هاشمیان افزود : به تازگی در نشست با پیمانکار و مدیرعامل معدن  از آنان خواستیم تعدادی از کارگران معدن را برای آواربرداری و ایمن سازی تونل محل انفجار ، فراخوان کنند.

هاشمیان ادامه داد : اکنون 50 نفر از کارگران کار آوار برداری را آغاز کرده اند  تا پس از ایمن سازی ، کارشناسان رسمی دادگستری ، بررسی تونل و لوکوموتیوی که گفته می شود عامل انفجار بوده را آغاز و مقصران حادثه را مشخص کنند.

 هاشمیان به گزارش های منتشر شده از سوی کمیته های حقیت یاب هم اشاره کرد و  گفت :  در هیچ یک از این کمیته ها دادگستری عضو نبود و این گزارش ها مبنای رسیدگی در دادگاه نیست .

به گفته وی ، مبنای رسیدگی پرونده در دادگاه، گزارش کارشناسان رسمی دادگستری است.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند. 

معدن زمستان یورت در ۹۰ کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار