رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: بیش از ۱۵ هزار گلستانی امسال در دوره آموزش همگانی و دوره تخصصی امداد، نجات و دوره‌های تربیت مربی شرکت کرده‌اند.

۱۵ هزار گلستانی آموزش‌های هلال‌احمر را فرا گرفتند

فوژان طبسی با بیان این که بیش از 10 هزار نفر در استان گلستان دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 15 هزار نفر آموزش‌های مختلف را فراگرفته‌اند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود:این دوره همگانی بوده و به مدت 35 ساعت برگزار می شود و افراد می‌توانند در صورت علاقه‌مندی پس از گذراندن دوره به عضویت هلال احمر درآمده و با ادامه همکاری با جمعیت از عضو عادی به عضو فعال جمعیت در قالب امدادگر و نجات‌گر تبدیل شوند.

طبسی گفت: عضویت فعال در هلال‌احمر مستلزم گذراندن دوره‌های عمومی امداد و عمومی نجات به مدت هرکدام 80 ساعت است که نیمی از آن حضوری و نیمی غیرحضوری است و نیز دوره‌های تخصصی امداد و نجات است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با بیان این نکته که دوره‌های تخصصی هر کدام به 2 گروه امداد و نجات تقسیم می شوند، تصریح کرد: هرکدام از این دوره‌ها دارای زیر رشته‌هایی است و یک امدادگر تخصصی می‌تواند یکی از رشته‌های پشتیبانی در عملیات، تغذیه در زمان اضطرار، حمایت روانی در زمان بحران و اسکان اضطراری در زمان حوادث را انتخاب کند و یا با شرکت در حداقل یکی از دوره‌های تخصصی نجات در آوار، نجات در سیلاب و آب‌های خروشان، نجات در ارتفاع و فضاهای معلق، نجات در کوهستان، نجات در برف و کولاک، نجات در حوادث جاده ای و حتی نجات در حوادث صنعتی و کارگاهی و اقدامات پیش بیمارستانی و فوریت‌های درمانی به نجات‌گران جمعیت بپیوندد.

ارسال نظر

آخرین اخبار