مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: امسال همزمان با روز درختکاری ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط دهیاری‌های استان گلستان در مناطق روستایی کاشته می‌شود.

۲۰۰ هزار اصله نهال در روستاهای گلستان کاشته می‌شود

قاسم سمیعی با اشاره به کاشت 200 هزار اصله نهال توسط دهیاری‌ها اظهار داشت: اگر چه کاشت نهال به‌ویژه نهال‌های مثمر در روستاها اهمیت زیادی دارد اما مهم‌تر از آن حفظ، نگهداری و صیانت از این نهال‌هاست.

به گزارش گلستان 24، وی با اشاره به فعالیت‌های روستایی مناسبی که سال گذشته همزمان با نوروز انجام شده، گفت: امسال با توجه به همزمانی ایام نوروز با ایام فاطمیه تلاش داریم با راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی بیشتر اقدام به معرفی آداب و سنن مردم استان گلستان بپردازیم و به دنبال کسب درآمد از طرفین کمپ‌ها برای روستائیان نیز هستیم.

وی با بیان اینکه روستاها برای پایداری و عدم مهاجرت نیاز درآمدهای پایدار دارند، خاطرنشان کرد: طرح دولت برای مشارکت روستائیان در فعالیت‌های اقتصادی به صورتی است که 3 برابر میزان مشارکت روستائیان، دولت تسهیلات کم‌بهره با یک سال تنفس و بازپرداخت 7 ساله اعطا می‌کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان همچنین با اشاره به طرح جمع‌آوری دانش بومی روستائیان افزود: اقدامات اولیه جمع‌آوری دانش بومی روستائیان که به واقع سرمایه‌های روستا محسوب می شوند انجام گرفته و ما امیدواریم بتوانیم این دانش، ناملموس را در اختیار مردم قرار دهیم.

سمیعی افزود: اقدامات اولیه مربوط به راه‌اندازی سایت دانش بومی صورت گرفته و ارائه این دانش و استفاده از آن کمک فراوانی به اقتصاد روستایی استان گلستان دارد .

ارسال نظر

آخرین اخبار