در 13 و 14 تیرماه جاری:

مدیرعامل شرکت برق استان گلستان از افزایش مصرف برق در روزهای 13 و 14 تیرماه جاری در استان خبر داد و گفت: متاسفانه در این دو روز شاهد گرمای بی‌سابقه‌ای بودیم و میزان مصرف برق در گلستان به یک‌هزار و 152 مگاوات رسید.

میزان مصرف برق گلستان به یک‌هزار و 152 مگاوات رسید/ گلستان دومین استان گرم کشور معرفی شد

به گزارش گلستان 24، علی‌اکبر نصیری اظهار کرد: متاسفانه در دو روز 13 و 14 تیرماه جاری شاهد دو روز بحرانی از لحاظ گرما در سطح استان گلستان شاهد بودیم و میزان مصرف برق در گلستان به یک‌هزار و 152 مگاوات رسید.

مصرف برق

وی تصریح کرد: استان گلستان در هفته گذشته دمای بسیار گرمی را تجربه کرد به طوریکه در 13 و 14 تیرماه جاری درجه حرارت برخی از نقاط شهرستان‌های گلستان دمای 49 درجه سانتیگراد را شاهد بودیم.

* استان گلستان دومین استانی است که در کشور گرم‌ترین دمای هوا را به خود اختصاص داد

مدیرعامل شرکت برق استان گلستان با اشاره به اینکه این استان دمای هوای بسیار بالایی را تجربه کرده است، ابراز کرد: استان گلستان دومین استانی است که در کشور گرم‌ترین دمای هوا را به خود اختصاص داد.

نصیری با اشاره به اینکه شهروندان گلستانی باید مصرف برق را مدیریت کنند، اذعان کرد: میزان مصرف کل برق استان گلستان به یک‌هزار و 152 مگاوات رسید و این یک هشدار جدی برای استان گلستان محسوب می‌شود.

 وی یادآور شد: در کشور ایران حدود 55 هزار و 300 مگاوات در دو روز 13 و 14 تیرماه جاری مصرف برق داشتیم و در استان گلستان یک‌هزار و 152 مگاوات مصرف برق را تجربه کردیم که با مصرف تولید برق تقریبا همخوان شده است.

* در هفته جاری اندکی از درجه حرارت استان گلستان کاسته خواهد شد/ خاموشی در گلستان نداشتیم

مدیرعامل شرکت برق استان گلستان گفت: شهروندان گلستانی در هفته گذشته که هفته بسیار گرمی را داشتیم با شرک برق گلستان همکاری بسیار خوبی داشتند و برق را به خوبی مدیریت کردند.

نصیری از شهروندان گلستانی خواست که استفاده درست از برق را جدی بگیرند و تاکید کرد: خوشبختانه با مدیریتی که صورت گرفت و جابه جایی ساعات کار ادارات در سطح استان صورت گرفت خاموشی در استان گلستان نداشتیم.

وی از کاهش درجه حرارت در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: در هفته جاری اندکی از درجه حرارت استان گلستان کاسته خواهد شد ولی با این حال باید مصرف برق را در استان مدیریت کنیم تا خاموشی در این استان رقم نخورد.

* مدیریت مصرف برق در اولویت باشد/ از پنکه و کولر به تناوب استفاده کنیم

مدیرعامل شرکت برق استان گلستان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف برق در اولویت همه ما باشد، افزود: مصرف اوج برق در ساعات 13 الی 17 است و در این زمینه باید مصرف برق را مدیریت کنیم و به تناوب از پنکه و کولر استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: شهروندان باید موضوع مصرف برق را جدی بگیرند و حتما مصرف برق را مدیریت کنند و تا جایی که می‌توانند از لوازم سرمایشی کم‌مصرف نظیر پنکه استفاده کنند و در صورت استفاده از کولر درجه آن را بین 24 الی 26 درجه تنظیم کنند تا قطعی برق را در استان گلستان تجربه نکنیم.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار