طی روزهای اخیر اتفاق افتاد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: روز گذشته با توجه به افزایش بی‌سابقه دمای هوا ۸۰۰ مگاوات برق در استان گلستان مصرف شد که حدود ۲ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

مصرف برق در گلستان ۲ برابر شد / بیشترین مصرف و قطعی در گنبد

به گزارش گلستان 24، قاسم شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: گرمای بی سابقه در دو روز گذشته هوای گلستان را خیلی زود تابستانی کرده و روز گذشته مصرف برق در استان گلستان افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: دیروز که یکی از گرم‌ترین روزها در ۳۰ سال گذشته بود، مردم استان گلستان دمای بالای ۴۶ درجه را تجربه کردند و در این روز مردم گلستان ۸۰۰ مگاوات برق مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان تصریح کرد: این در حالی است که پارسال در همین روز مصرف برق استان ۴۵۰ مگاوات بوده است.

شهابی با اشاره به اینکه مردم شهرهای گنبدکاووس و گرگان بیشترین مصرف برق را داشتند، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم دیروز با کمترین خاموشی مواجه بودیم و تنها در دو شهر گنبدکاووس و رامیان قطعی موقت داشتیم که خیلی سریع برطرف شد.

وی اظهار داشت: کمبود برق نداریم اما مردم باید مدیریت مصرف را در برنامه خود قرار دهند تا با  خاموشی مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: توصیه بسیار مهم و ساده در مدیریت مصرف برق، سرویس کردن کولرها است که هزینه و زمان بسیار کمی را نیاز دارد اما تاثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف برق خواهد داشت.

براساس پیش بینی هواشناسی دمای هوای استان گلستان از فردا کمی کاهش یافته اما این گرما تا اواخر هفته در استان گلستان ادامه دارد./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار