جشن روز مهندس همزمان با سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی در استان گلستان برگزار شد.

جشن روز مهندس در استان گلستان برگزار شد

جلال ایری رئیس هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان گلستان شامگاه سه شنبه در مراسم جشن روز مهندس اظهار داشت: سال 93 از نظر ساخت‌و‌ساز سال رو به رکودی بود و مهندسان با ناملایماتی روبرو بودند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: این ناملایمات فعالیت مهندسان را نیز در برگرفت و سال 93 از بدترین سال‌های سازمان نظام مهندسی بود و سازمان نظام مهندسی با مشکلاتی روبرو بود.

رئیس هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان گلستان تصریح کرد: امیدواریم سال آتی سالی باشد که براساس آرمان‌ها و آرزوها و توانمندی‌های فنی اثبات‌گر توانمندی‌های خود باشد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی براساس برنامه، قانون‌مداری و عدالت‌محوری به سمت مدیریت بهینه می‌رود.

ایری تاکید کرد: تغییرات چند ماهه اخیر با محوریت هیئت رئیسه در راستای انتقال تجربیات در عرصه‌های مختلف تغییراتی روی داد.

وی به چالش‌های فراروی سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: انبوهی از مهندسان با پروانه بیکار هستند، از چالش‌های مهم فراروی سازمان نظام مهندسی است که با اینکه سازمان تعهدی برای اشتغال آنان ندارد اما با تشکیل کارگروهی برای اشتغال آنان نیز برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان گلستان اظهار داشت: هدف ما که تا کنون مغفول مانده خدمت‌رسانی به جامعه است و با اینکه با چالش‌های درآمدی مواجه هستیم اما 20 درصد حق‌الزحمه را از مردم به صورت نقدی دریافت کرده و بقیه را در اقساط 2 ساله دریافت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی از دیگر برنامه‌های ما برای ایجاد اشتغال برای مهندسان است و کشور هدف استان گلستان نیز ترکمنستان است.

رئیس هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان گلستان تصریح کرد: 40 درصد از فضای شهری ما دیده نمی‌شود و برنامه‌ریزی شده تا از طریق این بستر کاری برای مهندسان معمار به عنوان عرصه طراحی در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار