مشاور فرماندار کردکوی در امور بانوان و خانواده عنوان کرد

مشاور فرماندار کردکوی در امور بانوان و خانواده از راه‎اندازی بازارچه دائمی خوداشتغالزایی ویژه بانوان در کردکوی خبر داد.

راه‎اندازی بازارچه دائمی ویژه بانوان در کردکوی/ پرورش گیاهان دارویی، اولویت‎ اصلی کارگروه اشتغال کردکوی در سال 1396

به گزارش گلستان 24، سیده‌هما عقیلی با اشاره به برگزاری نخستین نشست سالانه مشاوران و کارشناسان امور بانوان فرمانداری‎های استان گلستان که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: تقریباً تمامی ادارات کردکوی در کارگروه‎های ما فعال هستند و گروه‎ها و کارگروه‎ها نیز مشغول فعالیت هستند که در همین راستا چهار جلسه کارگره، چهار نشست مشاوران، دو جلسه با تشکل‎های غیردولتی و 26 جلسه کاری با گروه‎های فعال در سال 1395 تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت و اولویت کاری حوزه بانوان کردکوی در گروه کاری اشتغال بوده است، گفت: کارگروه اشتغال به دبیری مرکز آموزش فنی‎وحرفه‎ای و با همکاری بسیج سازندگی سپاه کردکوی فعالیت‎های مناسبی را در حوزه اشتغال داشته است.

مشاور فرماندار کردکوی در امور بانوان و خانواده احیای مشاغل خانگی و نساجی‎سنتی، تولید محصولات مختلفی اعم از کارچاله، گلیم، جاجیم، سوزن‎دوزی و...  را از اهداف اصلی کارگروه اشتغال کردکوی دانست و بیان کرد: نساجی‎سنتی و صنایع دستی جزو هنرهای سنتی کردکوی است که در سال‎های گذشته کمرنگ شده بود اما با فعالیت گروه کاری اشتغال دوباره احیاء شده است.

عقیلی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان کردکوی در نساجی‎سنتی و حصیربافی در کشور و استان و گلستان نماینده دارد، اذعان کرد: هنرمندان کردکویی توانستند با ادغام سنت و مدرنیته ترکیب زیبایی را خلق کنند.

وی با بیان اینکه راه‎اندازی بازارچه فصلی و دائمی از اهداف گروه اشتغال کردکوی بوده است، یادآور شد:  هدف از راه‎اندازی بازارچه ایجاد اشتغال پایدار برای افراد توانمند در حوزه‎های مختلف بود، در عین حال پرورش گیاهان دارویی جزو اولویت‎های اصلی گروه کاری اشتغال بانوان است که در همین راستا مشغول تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان توانمند و علاقه‎مند در حوزه گیاهان دارویی هستیم تا با فعال شدن این حوزه شاهد نتایج مناسبی در حوزه اشتغال بانوان باشیم.

مشاور فرماندار کردکوی در امور بانوان و خانواده تعداد فعالان در بخش نساجی‎سنتی را 60 نفر و تعداد آموزش‎دیدگان این حوزه را 45 نفر اعلام کرد و یادآور شد: 12 نفر در حوزه حصیربافی و هشت نفر از بانوان آموزش‎دیده در حوزه نساجی‎سنتی تسهیلات دریافت کردند که به دلیل درصد بالای تسهیلات بانکی با استقبال مناسبی همراه نبود.

عقیلی از ثبت 12 شرکت تعاونی طی سال گذشته در کردکوی خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 9 شرکت تعاونی مربوط به آقایان و مابقی آن مربوط به بانوان بوده است که با ایجاد سه شرکت تعاونی برای 20 نفر از بانوان کردکویی اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی متذکر شد: در نتیجه فعالیت‎های حوزه بانوان فرمانداری کردکوی، 257 نفر از بانوان کردکوی در عرصه کارآفرینی و 34 نفر در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی فعالیت خود را آغاز کردند.

مشاور فرماندار کردکوی در امور بانوان و خانواده از راه‎اندازی بازارچه خوداشتغالزایی دائمی ویژه بانوان در کردکوی خبر داد و بیان کرد: تبدیل بازارچه موقت به بازارچه دائمی برای بانوان در دستور کار  کارگروه اشتغال بانوان کردکوی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار