در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از خبرنگاران محجبه عرصه رسانه استان گلستان تجلیل می‎شود.

خبرنگاران محجبه گلستان در عرصه رسانه تجلیل می‎شوند

به گزارش گلستان24، علی منصوری‎رضی در جلسه شورای هم‎اندیشی بسیج رسانه استان گلستان اظهار کرد: آئین تجلیل و تکریم از خبرنگاران محجبه استان گلستان روز پنج‎شنبه 22 تیرماه جاری در گرگان برگزار می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه حجاب بهترین تبلیغ در ترویج آموزه‎های دینی و اسلامی است، تصریح کرد: عفاف خاستگاه درونی انسان است و حجاب  یک امر بیرونی، پوشش ظاهری است، پذیرش این دو فریضه جزو شاخصه‎های عقلی است.

* دستگاه‎های اجرایی به مراجعان بدحجاب تذکر شفاهی دهند

رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان افزود: با توجه به هجمه‎ای که دشمن در زمینه عفاف و حجاب همچنین بنیان خانواده وارد کرده است باید نسبت به تقویت این فریضه دینی اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

منصوری‎رضی با اشاره به اینکه حوزه اجرایی دچار یک عدم خودباوری در بخش حجاب است، گفت: در دستگاه‎های اجرایی کارمندان زن، مرد و مراجعه‎کنندگانی وجود دارند که اعتقاد آنها به عفاف و حجاب بنیادین است اما برخی افراد نیز مقید به رعایت حجاب نیستند متاسفانه متولی در ادارات وجود ندارد که به اینگونه افراد امر به معروف در قالب تذکر شفاهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: حتی متولیان دستگاه‎های فرهنگی نیز دچار این مصیبت هستند، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‎های فرهنگی و آموزش و پرورش که باید یک کار بنیادی در زمینه عفاف و حجاب انجام دهند و راهکاری برای رفع معضل بدحجابی داشته باشند اما راهکارهای اثربخشی در این بخش دیده نمی‎شود.

* بی‎تفاوتی به عفاف و حجاب در حوزه فرهنگ عمومی دیده می‎شود

رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه بی‎تفاوتی به عفاف و حجاب در حوزه فرهنگ عمومی دیده می‎شود، ابراز کرد: یکی از اصول تحکیم بنیان خانواده در رعایت عفاف و حجاب است.

منصوری‎رضی گفت: مراودات اجتماعی، فردی و خانوادگی نسبت به مقوله عفاف و حجاب بسیار بااهمیت است، عدم خودباوری نسبت به فرهنگ دینی در حال رشد کردن است که به این مسئله توجه چندانی نمی‎شود.

وی افزود: پاشیده شدن بنیان خانواده زائیده عدم رعایت عفاف و حجاب است، این مقوله اختصاص به بانوان ندارد، لذا اگر تلاش شود تا این فرهنگ دینی در جامعه و خانواده تقویت شود مردم در برابر بسیاری از آسیب‎ها مصون می‎شوند.

* رسانه‎ها در شناساندن کارمندان محجبه اهتمام کنند

رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان بیان کرد: در بخش رسانه باید یک کار ماندگار انجام شود که این برنامه‎ها به شکل علمی و تخصصی به نتایج موفقی ختم خواهد شد.

منصوری‎رضی با ارائه پیشنهاداتی اجرای برنامه گفت‎وگوی آزاد در زمینه عفاف و حجاب، مصاحبه با کارمندان محجبه در ادارت را مهم ارزیابی کرد و گفت: انجام این اقدامات باعث تشویق افراد محجبه خواهد شد و این افراد احساس می‎کنند که در اداره و آن دستگاه اجرایی مورد توجه هستند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار