مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: امروز دشمن نیز به سمتی پیش رفته که موضوع فرهنگی را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی به موضوع سیاسی تبدیل کند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

حجاب و عفاف باید به جریان تبدیل شود/ دشمن به دنبال تبدیل کردن موضوعات فرهنگی به موضوعات سیاسی است

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان که با موضوع عفاف و حجاب و هویت ملی و دینی جوانان برگزار شد اظهار کرد: حجاب هدف نیست بلکه یک مقدمه‌ای برای رسیدن به عفاف و تعالی است.

وی ادامه داد: حجاب یک ابزاری است که می‌تواند به لحاظ شکل و به لحاظ رنگ تنوع‌پذیر باشد که مورد غفلت قرار گرفته و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که پوشش معرف فرهنگ و هویت هر ملتی است اما آنچه به عنوان پوشش از آن یاد می‌کنیم و باید به آن توجه کنیم این است که از سطحی‌نگری در این بخش دور شویم.

فضیلت بیان کرد: نوع برخورد ما با موضوع حجاب باعث شده که یک موضوع فرهنگی در کشور به یک موضوع سیاسی تبدیل شده و مردم انتقادات سیاسی خود را با مسائل مرتبط با موضوع حجاب مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز دشمن نیز به سمتی پیش رفته که موضوع فرهنگی را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی به موضوع سیاسی تبدیل کند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: گستره حجاب یک حجم عظیمی دارد که پوشش ظاهری بخشی از آن است و متاسفانه از بخش‌های دیگر موضوع حجاب غافل شدیم که نمونه آن تخریب‌هایی است که علیه یکدیگر در رسانه‌ها انجام می‌شود.

فضیلت با انتقاد از نحوه انتقاد منتقدان دولت و تخریب‌هایی که علیه دولت انجام می‌شود، گفت: این چه وضعیتی است که در رسانه‌ها و جلسات هرچه می‌خواهیم علیه دولت می‌گوییم.

وی تاکید کرد: حجاب ظاهری امر ضروری است که باید باشد اما حجاب در کلام و رفتار چه می‌شود، متاسفانه از آن غافل شدیم که باعث می‌شود نظام ارزشی جامعه دچار تخریب شده و ما امروز در حال طی کردن این مسیر هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: این مسائل باعث می‌شود جامعه به سمت التهاب پیش برود در حالی که ما به اندازه کافی التهاب و تنش از بیرون کشور را داریم و باید جامعه را به سمت آرامش و تقویت ثبات داخل کشور پیش ببریم.

فضیلت گفت: باید حساسیت ما به سمت قانون‌مداری، مهرورزی، همدلی، تقویت انسجام و وحدت، اخلاق‌مداری بیشتر شود لذا اگر موضوع حجاب و عفاف در قالب‌هایی با مبانی مذکور توجه نشود هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب باید به یک جریان تبدیل شود، گفت: در آخرین جشنواره مد و لباس 505 اثر ارائه شد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این عرصه دارای مقام در سطح کشور شد اما هیچ توجه لازمی به آن نشد چون موضوع به جریان تبدیل نشد.

فضیلت با اشاره به مطلب یکی از فصلنامه‌های استان گلستان که در روزهای اخیر باعث جریانات رسانه‌ای شدیدی در استان شد، تصریح کرد: به جای آنکه بیایند ایراد به آن رسانه را به دستگاه متولی بگویند موضوع را رسانه‌ای می‌کنند که این رسانه‌ای کردن جز ایجاد التهاب در جامعه نتیجه دیگری ندارد.

وی گفت: توجه به قانون جمهوری اسلامی باید مورد توجه همه ما باشد و اگر نظام جمهوری اسلامی را مقدس می‌دانیم که مقدس است، باید قانون نظام جمهوری اسلامی را مقدس دانسته و به آن احترام بگذاریم و اگر اینگونه عمل کنیم شاهد اتفاقات خوشایندتری در حوزه عفاف و حجاب خواهیم بود در غیر این‌صورت یک دور باطلی به دور خود خواهیم زد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار