بحران کمبود آب در کشور؛

با توجه به کمبود آب در کل کشور و بارش های اندک باران،باید مردم و به ویژه کشاورزان بیشتر از قبل در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کشاورزان در مصرف آب صرفه جویی کنند/شهر های شمال استان در بحران بی آبی

به گزارش گلستان24،بحران کمبود آب هروز بیشتر از روز قبل در کشور احساس می شود،خشک شدن شدن دریاچه و رودخانه ها نیز بر اثر این کمبودی ابی است که به علت گرمای شدید و مصرف بالای آب اتفاق می افتد.

با توجه به بعضی از اتفاقاتی که در حال حاضر در سطح منطقه در حال رخ دادن است،به نظر می رسد که تحریم آبی نیز یکی از سلاح های دشمن علیه کشور است،زیرا که سد سازی ترکیه در غرب کشور و سد افغانستان در شرق کشور باعث خشک شدن مناطق وسیعی از کشور خواهد شد و نتیجه آن نیز در دریاچه هامون و شهر زابل به خوبی دیده شده است.

دشمن برنامه ای بلند مدت برای از بین بردن کشور داردو آنها به این موضوع پی برده اند که ایران در سال های نه چندان دور با چه بحران آبی روبرو خواهد شد و چه نقاط ضعفی خواهد داشت.

به همین خاطر درست مصرف کردن آب می تواند کشور را از این بحران عبور دهد و تنها نیرویی که می تواند این بحران را مدیریت کند خود مردم هستند,اگر هر نفر اندکی در مصرف آب صرفه جویی کند اوضاع آبی کشور به حالت بهتری بر خواهد گشت.

البته مسئولین کشور نیز باید در اجرای قوانین نیز صرف نظر کنند،بطور مثال وقتی در جایی محصولاتی که آب زیاد مصرف می کنند اضافه بر نیاز کشور است نباید بگذارند تا که آن محصول در آن منطقه کاشته شود.

بهره گیری از منابع آبی که غیر قابل شرب هستند برای مصارف صنعتی و خدماتی باید در دستور کار قرار بگیرد،تا علاوه بر تامین نیاز های زندگی مردم در مصرف آب شرب نیز صرفه جویی شود.

ریشه این بی آبی ها نیز به استان گلستان کشیده شده است ودر شمال استان کمبود آب زندگی را برای مردم مختل کرده است،بطوری که آب در آن مناطق توسط تانکر های آب پخش می شود.

استفاده بی رویه برخی از کشاورزان در مصرف آب باعث شده تا بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی استان باشد و بهتر است کشاورزان در کاشت محصولات پر آب مانند شالی وبرنج صرفه جویی کنند و در صورت امکان این محصولات کشت نشود.

مدتی قبل مسئول شرکت آب شهرستان بندر ترکمن در مصاحبه با خبرنگار ما از خالی شدن و ریزش بعضی از چاه های آب استان خبر داده بود، که این مسئله صرفه جویی در مصرف آب را بیشتر از قبل مورد توجه مردم قرار می دهد.

 

انتهای پیام/پ

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار