مدیر حج و زیارت گلستان از استقبال مردم شیعه و سنی استان از حج تمتع سال جاری خبر داد و گفت: گلستان پس از تهران و مشهد سومین استان کشور از لحاظ تعداد حجاج اعزامی بوده و نسبت به سال 94 این آمار رشد حدود 4 برابری دارد.

 استقبال مردم شیعه و سنی گلستان از اعزام به حج تمتع

به گزارش گلستان 24 ؛ رضا درگاهی در دیدار روحانیان و مبلغین اعزامی به حج تمتع با استاندار اظهار داشت: امسال 6 هزار و 645 حاجی به همراه 250 نفر عوامل در قالب 49 کاروان از گلستان اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: 23 پزشک نیز با همکاری جمعیت هلال احمر استان به همراه حجاج به کشور عربستان اعزام خواهند شد.

درگاهی به برنامه های آموزشی برای زائران اعزامی اشاره کرد و گفت: تاکنون 800 دوره آموزشی برگزارشده و این برنامه تا روز اعزام ادامه دارد.

حجت الاسلام دارویی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان نیز معرفت افزایی را مهمترین وظیفه بعثه بیان کرد و گفت: امسال 87 روحانی، معین و معینه با کاروان های حج استان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

استاندار گلستان نیز در سخنانی فلسفه حج را رفیع دانست و گفت: روحانیان و مدیران کاروان ها با اشراف کامل به موضوع حج بپردازند.

حسن صادقلو همچنین ضمن اشاره به حادثه دلخراش منا در حج سال 1394، از تمامی شهدای این حادثه بویژه شهید مرجان نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن به نیکی یاد کرد.

درگاهی پیش از این زمان اعزام زائران حجاج گلستان را از اوایل مرداد ماه اعلام کرده و گفته بود: اعزام کاروان های حج تمتع استان از طریق فرودگاه بین المللی گرگان صورت خواهد گرفت.

استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.


انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار