مدیر کل فرودگاههای استان گلستان از اعزام 6 هزار و نهصد و پنج نفر از زائران گلستانی از فرودگاه گرگان به سرزمین وحی در سال جاری خبر داد و گفت: این اعزام از تاریخ 25 مرداد ماه احرایی می شود.

اعزام 7 هزار گلستانی به سرزمین وحی از طریق فرودگاه بین المللی گرگان

به گزارش گلستان 24، "رامین آذری" مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در باب آخرین اخبار اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وجی با اعلام اینکه فرودگاه گرگان وظیفه اعزام 8 درصد کل حجاج ایرانی را بر عهده دارد گفت: پس از تهران و مشهد، گرگان سومین ایستگاه از نظر تعداد حجاج می باشد.

 فرودگاه بین المللی گرگان

وی با بیان اینکه تعداد حجاج گلستانی نسبت به سال 94 بیش از 280 درصد رشد داشته افزود: افزایش تعداد حجاج در حالی صورت می گیرد که آمارها حکایت از رشد 120 درصدی  پروازهای داخلی فرودگاه گرگان داشته که این مسئله وظیفه خدمت رسانی فرودگاه گرگان را دشوارتر می کند.

"آذری" در ادامه تصریح کرد: فرودگاه گرگان در حال حاضر با بهره گیری از یک ترمینال مشترک (داخلی و خارجی) پذیرش و اعزام مسافرین را انجام می دهد که در زمان اعزام و پذیرش پروازهای حج با توجه به محدودیت فضا در ترمینال، اپرون و دیگر محاوط فرودگاهی و با توجه به تداخلات پروازی و مسافری که به وجود می آید، مشکلاتی در پیش خواهیم داشت.

این مقام مسئول گلستانی اظهار کرد: برای به حداقل رساندن اثرات این محدودیت ها، تلاش می کنیم با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از فعال کردن همه ظرفیت ها و نیروها خللی در امر خدمت رسانی به مسافرین ایجاد نشود.

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در پاسخ به این سوال که عملیات اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی از چه تاریخی عملیاتی می شود، افزود: اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی از 25 مرداد لغایت 3 شهریور ادامه دارد.

"آذری" همپنین در پایان در خصوص زمان بازگشت حجاج گلستانی از سفر حج ابراهیمی، خاطر نشان کرد: زمان بازگشت حجاج گلستانی از سرزمین وحی، از تاریخ 25 شهریور لغایت 3 مهر ماه خواهد بود.

گفتنی است، فرودگاه بین المللی گرگان یکی از فرودگاه های فعال شمال شور محسوب می شود که روزانه پرواز های متعددی به شهر های داخلی از جمله تهران، مشهد، کیش، زاهدان، و همچنین سفر عتبات عالیات را برقرار می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار