گلستان میزبان بهشت هشتم؛

دهمین جشن مردمی زیر سایه خورشید در 14 شهر استان گلستان برگزار می شود.

دهمین جشن مردمی زیر سایه خورشید در استان گلستان برگزار می شود

دهه کرامت بهانه‌ای است برای اینکه عطر رضوی در سراسر کشور استشمام شود، حضور خدامان امام رضا(ع) همراه با پرچم تبرکی بارگاه منور ضامن آهو در مراکز مختلف شور و شعفی دیگر به ارمغان می‌آورند.

به گزارش گلستان 24 ؛ سید حسام بنی فاطمه دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان در حاشیه جلسه ی ستاد برنامه ریزی و هماهنگی جشن های مردمی زیر سایه ی خورشید استان که با حضور حجت الاسلام سیدعلی طاهری سرپرست دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی و رابطین شهرستانی که در محل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار داشت: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید برای دهمین سال پیاپی درقالب برنامه های معنوی فرهنگی مذهبی همزمان با دهه کرامت، از 7 لغایت 14 مردادماه جاری با حضور کاروان خدام حرم مطهر رضوی با شعار یاعلی بن موسی الرضا “به تو اقتدا می کنم”  در استان گلستان برگزار میگردد.

وی مهم ترین هدف از برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید را خدمت به مردم استان در راستای تقویت فرهنگ زیارت از راه دور و ایجاد شور و نشاط معنوی دانست و بیان کرد: از اهداف دیگر برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید ترویج شعائر و تقویت محبت اهل‌بیت(ع) در بین اقشار مختلف مردم و همچنین گسترش و توسعه حرم معنوی امام رضا(ع) در سراسر کشور، ترویج سبک زندگی دینی بر پایه معارف ناب در سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) می باشد.

زیر سایه خورشید گلستان2

بنی فاطمه استقبال مردم گلستان از کاروان خدام رضوی و پرچم متبرک شمس‎الشموس امام رضا (ع) در سال های گذشته را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: ارادت مردم به وجود مقدس امام رضا (ع) بُعد زمان و مکان نمی‎شناسد و مردم همیشه استقبال پرشوری داشته و ولایتمداری خود را اثبات نموده اند.

دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان مهم‌ترین نقطه قوت و برجستگی این طرح را ظرفیت ویژه زیارت و فرهنگ زیارت از راه دور و حضور اهل سنت و اعتقادشان به شفا از سوی امام رضا(ع) بیان کرد و افزود:کاروان «زیر سایه خورشید» فرصت زیارت معنوی را برای مردم دنیا فراهم کرده است و از همین رو عشق به امام رضا(ع) را می‌توان در مکانهای دور از حرم نیز احساس کرد.

وی بیان داشت: کاروان «زیر سایه خورشید»  مقصد و هدف خود را بازدید از مکان های قرار می دهد که افراد امکان تشرف به حرم امام رضا(ع) را به دلایل شرایط جسمانی و یا عوامل مختلف دیگر نداشته قرار داده است از جمله  نقاط دور دست یا بیمارستان ها و خانه سالمندان و مکان هایی مثل زندان ها که امکان زیارت برای مددجویان فراهم نیست.

وی گفت:  برنامه هایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم در سطح استان تدارک دیده شده است که این برنامه ها شامل بازدید از خانواده جانباختگان معدن زمستان یورت ، مشاوره خانواده رضوی در تمامی جشن ها، برنامه های استفبال از کاروان رضوی و،دیدار با علمای اهل تسنن وتشیع،دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم استان ،ایستگاه صلواتی واجرای برنامه جشن در مساجد وحسینیه ها در سطح استان گلستان و برنامه های متنوع دیگر می باشد.

زیر سایه خورشید گلستان

یادآور می شود؛ دهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت از 3 تا 13 مرداد ماه در قالب ۲۶ عنوان برنامه فرهنگی و بیش از ۶ هزار عملیات فرهنگی در در 31 استان و 34 کشور خارجی برگزار می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار