ثبات و دوام هیئت ما، از توسل به اهل بیت(ع) سرچشمه گرفته است

نوای همدلی «شباب المؤمنین» در گلستان ایران

به گزارش گلستان24 : مجمع شباب المومنین شهرستان کردکوی ، هر سال مجری جشن زیر سایه خورشید که با حضور کاروان خادمان و پرچم حرم امام رضا (ع) در استان گلستان برگزار می گردد ، می باشد. هفته نامه آستان قدس رضوی مصاحبه ای با آقای سید حسام بنی فاطمه دبیر جشن زیر سایه خورشید مجمع شباب المومنین انجام داد که در صفحه 8 شماره 458 این نشریه این مطلب با عنوان" نوای همدلی «شباب المؤمنین» در گلستان ایران" درج گردید ، این مطلب را می توانید در پایین بخوانید.

سید حسام بنی فاطمه

وقتی نام شباب المؤمنین را می شنوی، دلت پر می کشد به غرب استان گلستان، به شهرستان کردکوی، مکانی که هیئتی مردمی و جوان پسند در سال 1380 متولد شد و نوای آن، به مرور زمان، در سرتاسر استان سرسبز گلستان پیچید.

هیئت شباب المؤمنین ضمن پاسداشت نام شهدا، در مسیر خط ولایت فقیه، شعایر اسلامی و به ویژه اهل بیت(ع) و در محوریت ایجاد الگویی حسنه برای جوانان فعالیت می کند. سید حسام بنی فاطمه ، دبیر اجرایی شباب المؤمنین، درباره برنامه های شاخص این هیئت گفت: «همایش «جوان و انتظار » از مهم ترین ابتکارهای هیئت است که در فاصله ایام میلاد حضرت علی اکبر(ع) و امام زمان(عج) با تقدیر از جوانان نخبه و ارزشی، برپایی کارگاه های آموزشی و جلسات سخنرانی در بحث انتظار برگزار می گردد. البته به فراخور مناسبت های خاص نیز برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی، در کنار جلسات منظم هفتگی، به صورت موضوعی وسلسله وار برپا می شود. »

جشن زیر سایه خوردشید استان گلستان


از آ نجایی که شباب به معنای جوان است، این مجمع با همراهی نوجوانان و جوانان دیروز و امروز به کار خود در استانی که شیعه و سنی در وحدت و محبت در کنار هم زندگی می کنند، ادامه می دهد. به گفته دبیر 34 ساله شباب المؤمنین، ثبات و دوام این هیئت مردم نهاد از توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع) و شهدا سرچشمه می گیرد و حضور اعضای جوان که همواره همدل و همراه با یکدیگر فعالیت می کنند و حال و هوای خاصی به مراسم ها و برنامه ها می بخشند، هیئت را در مسیری درست به پیش می برد. مجمع شباب المؤمنین همچنین تنها تشکل مجری برگزاری جشن های دهه کرامت در کشور است که در مرکز استان قرار نگرفته است، اما با موفقیت توانسته هر ساله همکار کاروان اعزامی آستان قدس رضوی باشد و استان گلستان را به صحن معنوی حرم امام هشتم(ع) تبدیل کند و فرهنگ ناب رضوی را در دورترین نقاط آن اشاعه دهد. سید حسام بنی فاطمه در این خصوص افزود: «علاوه بر برگزاری جشن های زیر سایه خورشید، در تولید محتوا در قالب ویژه نامه و برگزاری مسابقه های کتابخوانی نیز فعالیت داریم. همچنین در این ایام، با هماهنگی های لازم، چادرهایی را در شهرستا نها مستقر نمودیم و عموم مردم شیعه و سنی از متخصصان فعال در دو حوزه مشاوره خانواده رضوی و طب رضا(ع) در کنار شرکت در جشن ها بهره مند شدند. حضور پرشور مردم اهل سنت استان با لباس های محلی خود و توسل به امام هشتم(ع) از نکات بارز مراسم دهه کرامت می باشد.

آدرس هفته نامه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی : haramweekly.aqr.ir

ارسال نظر

آخرین اخبار