درخواست جمعی از رستوران داران گرگانی از شهرداری؛

علیرغم نامه ی رستوران داران و کارگران شاغل در هشت مجموعه پذیرایی کمربندی به مراجع ذیصلاح و شورا مبنی بر توقف طرح احداث باند کندرو در حوالی مجتمع های خویش، حسین صادقلو شهردار گرگان با متمسک شدن به طرح جامع تفصیلی شهر و مصوبه شورای ترافیک شهرستان ، اجرای این طرح ترافیکی و باند کندرو را اجتناب ناپذیر ، ضروری و بر اساس قانون دانست، و موجب نارضایتی این شهروندان گردید.

مسئولان به جای حمایت سنگ اندازی نکنند

به گزارش گلستان24، علیرغم نامه ی رستوران داران و کارگران شاغل در هشت مجموعه پذیرایی کمربندی به مراجع ذیصلاح و شورا مبنی بر توقف طرح احداث باند کندرو در حوالی مجتمع های خویش، حسین صادقلو شهردار گرگان با متمسک شدن به طرح جامع تفصیلی شهر و مصوبه شورای ترافیک شهرستان ، اجرای این طرح ترافیکی و باند کندرو را اجتناب ناپذیر ، ضروری و بر اساس قانون دانست، و موجب نارضایتی این شهروندان گردید.

طی ماه‌های گذشته در شهر گرگان پروژه‌ای توسط شهرداری گرگان به مرحله اجرا درآمد که باعث نگرانی، اعتراض و انتقاد جمعی از کسبه شهر گرگان شد.

از میدان ترمینال شهر گرگان به سمت راه‌آهن گرگان، مجموعه رستوران‌های اکبرجوجه، جوجه جمشید، تک بناب ساطوری، درویش ، برادران کریم و سایر مجموعه‌های پذیرایی در این منطقه بر اساس مشاهدات عینی، مسیری به عنوان مسیر کندرو وجود دارد که در بین این مسیر به دلیل وجود برخی املاک خصوصی، احداث باند کندرو و اصلاح مسیر به طور کامل اجرا نشده و باعث ناقص ماندن اجرای مسیر کندرو شده است.

قسمتی که مجموعه‌رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی مختلف بعد از ورودی روستای زنگیان وجود دارد، در گذشته به عنوان پارکینگ این رستوران‌ها استفاده می‌شد و با توجه به وجود دو خروجی در طول این مسیر، خودروها به صورت دو طرفه عبور می‌کردند. اما در روزهای گذشته شهرداری گرگان علاوه بر نصب ورود ممنوع و اعلام یک طرفه بودن مسیر، اصلاح هندسی را به منظور تکمیل مسیر کندرو در این منطقه اجرا کرده است.

از آنجایی که در گذشته این منطقه به عنوان پارکینگ برای رستوران‌ها استفاده می‌شده، با یکطرفه شدن مسیر مشکلاتی اعم از دسترسی غیرممکن به پارکینگ های اختصاصی خریداری شده زمین پشت رستوران ها برای این مجموعه‌های پذیرایی ایجاد شده که جمعی از صاحبان مجموعه‌های پذیرایی و رستوران‌های این منطقه اعتراض خود را در سیصد و هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در حضور مدیریت شهری به موکلین خود در پارلمان محلی رساندند به همین منظور ، اکثریت اعضای شورا، چه مخالف و چه موافق شهردار با بیان مطالبی در حمایت از این طیف برخواسته و خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

** معصوم شاهی:

موانع پیش روی رستوران داران برداشته شود

فتح ا... معصوم شاهی مدیر رستوران درویش به عنوان نماینده صاحبان رستوران‌ها این منطقه با گلایه مندی از وضعیت بیکاری کارگران و آسیب های وارده بر این قشر گفت: علیرغم تاکید فرماندار گرگان بر ارجحیت اشتغالزایی کارگران بر ایجاد فضای سبز  متاسفانه شاهدیم با اجرای این طرح، فروش رستوران‌های این منطقه با توجه به عدم وجود جای پارک برای مشتریان به کمترین اندازه ممکن رسیده است. آیا در این شرایط نامناسب اقتصادی به صلاح است برای چند متر فضای سبز بحث اشتغال بیش از 200 نفر از شهروندان در این مجتمع ها را در اولویت در نظر نگیریم ؟

وی تاکید کرد: این منطقه برای شهر یک میلیارد تومان ارزش افزوده آورده و به طور قطع درصدی از این ارزش افزوده به شهرداری گرگان باز می‌گردد و سزاوار نیست علیرغم همه شعارهای مسئولین به منظور جذب گردشگر ما راضی شویم با اجرای این طرح مسافرین ما از میدان شهید مفتح به میدان شهید قندهاری دور بزند تا برای صرف غذا به رستوران برسند زیرا  با اجرای این طرح انگار رستوران ها را در قفس و در آن را قفل کرده ایم.

امروز متاسفانه شاهدیم در همین پارکینگ کنونی هم برخلاف قانون باند کند روها، علامت حمل با جرثقیل نصب گردیده و در هر پنج متر یک تابلو توقف ممنوع زده اند که باعث ضربه زدن به اقتصاد رستوران‌ها شده است،  زیرا مسافر و مشتری برای خوردن یک غذا 30 هزار تومانی، لاجرم 100 هزار تومان جریمه می شود و دیگر پشت دستش را داغ می کند تا در گرگان غذا بخورد.

به همین منظور خواهشمندیم این رویداد را بعنوان یک مشکل بپذیرید و به غذاخوری هایی که دارای پروانه ساخت بوده و طبق پروانه ساخت شهرداری پارکینگ به آنها تخصیص می گیرد، راهکاری در نظر گرفته شود.

اعتراض رستوران داران گرگانی (6)

صادقلو، شهردار گرگان:

** برای اجرای خواسته شما چاره ای جز این نداریم

حسین صادقلو شهردار گرگان در این جلسه در خصوص این موضوع اظهار داشت: اینکه این طرح 30 سال پیش تهیه شده و چرا امروز باید اجرا شود باید به آن توجه کنیم این طرح بر اساس طرح جامع و تفصیلی باید اجرا شود و هیچ فردی نمی‌تواند برابر این طرح ایستادگی کند، برای اجرای خواسته شما چاره ای جز این نداریم.

شهردار بیان کرد: اصرار داریم که در کوتاه ترین زمان اقدامات عمرانی این منطقه پایان یابد تا ترافیک جابه جا شوند و پس از دوماه شاهد رفع این مشکل باشیم.

فدوی:

** رونق این منطقه، تداوم بخش اشتغال کارگران و جوانان این مجموعه هاست

مهران فدوی، نائب رئیس شورای شهر گرگان در ادامه با حمایت از گلایه های به حق رستوران داران خاطرنشان کرد: این مراکز و رستوران‌هایی که در کمربندی‌ها و ورودی شهرها وجود دارد باعث جذب سرمایه و درآمد از خارج شهر برای داخل شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: در تمام حاشیه کمربندی گرگان هیچ ناحیه به اندازه این منطقه رونق اقتصادی ندارد به همین منظور ما باید برای رونق اقتصاد  غذاخوری ها و رستوران ها و همچنین جذب گردشگر و ارائه تسهیلات بهتر به آنان  تلاش کنیم تا این مشکل رفع شود.

 فدوی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان یادآورشد: مواد خام و اولیه و نیروی کار این رستوارن‌ها از همین شهر تامین می شود. پس منافع آن به شهر خودمان می رسد و وجود این رستوران‌ها و رونق آنها باعث رونق بسیاری از واحدهای تولیدی و تداوم اشتغال بسیاری از کارگران و جوانان این منطقه می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح خیلی هم اجباری نبوده به همین منظور از شهردار خواهانیم در این وضعیت بیکاری به این قضیه با دید بازتری نگاه نمایند تا مشکلات این رستوران‌ها نیز حل شود و همانند پارکینگ خوبی که برای فرهنگسرای روبروی این غذا خوری ها در مسیر کندرو در نظر گرفته شد و متعلق به شهردای است، برای این قسمت هم راهکار مشابهی لحاظ شود.

اعتراض رستوران داران گرگانی (1)

عبدللهی:

** نابود کردن این منطقه به صلاح شهر و کارگران آن مجموع نیست

فائزه عبداللهی عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان نیز تصریح کرد: اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی در دستور کار شهرداری‌ها است اما به واقع آیا تمام این طرح‌های عمرانی و ترافیکی که ما در سطح شهر اجرایی کردیم آیا بر اساس طرح جامع و تفصیلی بوده است، خیر، خیلی از آنها بر این اساس نبوده است.

وی تاکید کرد: ما در مورد طرح تفصیلی صحبت می‌کنیم که 15 سال از آن گذشته و هیچ جای دنیا سراغ نداریم که طرح تفصیلی 15 سال پیش که هیچ رونق اقتصادی و جانمایی در منطقه دیده نشده را اجبارا اجرا کنیم.

عبداللهی گفت: به طور قطع شهرداری گرگان باید در اجرای پروژه‌ها تنها به طرح‌های جامع و تفصیلی بسنده نکرده و شرایط فیزیکی حال حاضر مناطق را هم ببیند.

وی افزود: بسیاری از طرح‌هایی که امروز در شهر اجرا شده در طرح تفصیلی دیده نشده و ما در کمیسیون ماده پنج تصمیم گرفتیم که بر اساس ضرورت و صلاحدید باید اجرا شود  به نظر من بر اساس ضرورت شهری این طرح در این منطقه نباید اجرا می‌شد.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان قاطعانه بیان کرد: رونق این رستوران‌های، ظرفیت گردشگری است و این موضوع باید در کمیسیون عمران به صورت ویژه بررسی شود و موارد اصلاح شود زیرا نابود کردن بیشتر این منطقه مورد نظر به صلاح شهر و کارگران آن مجموع نیست.

اعتراض رستوران داران گرگانی (2)

ربیعی:

* *اجرای این طرح بازبینی شود تا فضایی که برند شهر شده نابود نشود

حسین ربیعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: ما  باید در شهرداری،همانند مصلحت نظام در کشورهر جا که قانون نتوانست مشکل را حل کند، مصلحت شهر را در نظر بگیریم به  همین منظور اجرای این طرح بازبینی شده تا فضایی که برند شهر شده نابود نشود.

ربیعی تصریح کرد: از رهاوردهای سفر به ارومیه و تبریز راهکارهای جذب گردشگر، اشتغال و رونق اقتصادی بود به همین دلیل نیاز است فکری اساسی برای اجرای این طرح شود که این رستوران‌ها دچار مشکل نشوند زیرا ما باید رونق را به این منطقه برگردانیم.

اعتراض رستوران داران گرگانی (3)

کلاتی:

** ما باعث و بانی بیکاری نشویم

کلاتی، عضو شورای شهر گرگان نیز در این جلسه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال جوانان خاطرنشان کرد: شهرداری مُهر قانون نیست و لازم است به نظرات متخصصین شهر در شورا نیز توجه نماید زیرا ما تمایل نداریم باعث و بانی بیکاری این کارگران باشیم.

اعتراض رستوران داران گرگانی (4)

قدس مفیدی:

** افق طرح های توسعه شهری و ترافیکی ۱۰ ساله هستند

سید محمدقدس مفیدی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه پیرامون موضوع مذکور خاطر نشان کرد: مقیاس سنجش اندازه گیری طرح تفصیلی بازنگری در سال ٨٤ ، ١ به ٢٥٠٠ بوده است که ممکن نیست با این جزییات در طرح تفصیلی اشاره شده باشد،مگر اینکه در اینجا ما یک طرح ویژه موضعی داشته باشیم.

وی همچنین یاد آور شد: با اشاره به مندرجات پروانه توسعه بنای رستوران درویش با توجه به اینکه ضلع جنوبی مشرف به گذر ١٠٠ متری است، این امر یک حق مکتسبه برای مالک بوجود می آورد.

قدس مفیدی در ادامه جلسه با توجه به اشاره شهردار به طرح ترافیک مشاورین طرح هفتم که در آن به این طراحی اشاره شده بود ،متذکر شد: طرحهای توسعه شهری و ترافیکی دارای افق ١٠ ساله هستند و بنا بر نظریه های شهرسازی نوین  مشاور جدید موظف به برداشت وضع موجود با شرایط روز و تدبیر بروز شرایط است ، که با توجه به شرایط امروزی سایت مربوطه، در نظر نگرفتن این واحدهای پذیرایی کاری غیر علمی است، به همین منظور خواستار بررسی طرح مشاورین طرح هفتم در کمیسیون عمران شد.

اعتراض رستوران داران گرگانی (5)

سبطی:

**تقاطع غیرهمسطح می‌توانست این منطقه را مدیریت کند

محمدرضا سبطی نیز در این جلسه از باب حساسیت موضوع خواهان بررسی این مشکل به صورت تخصصی در کمیسیون توسعه و عمران گردید تا با حضور

معاون شهرداری از نگاه موضوعی و موضعی بحث و تبادل نظرات لازم صورت گیرد تا هیچ حقی ضایع  نشود و به صحن شورا مجددا ارسال گردد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان همچنین یادآور شد:  یکی از مصوبات شورای چهارم در سال دوم این شورا تقاطع غیرهمسطح بود که این تقاطع می‌توانست این منطقه را مدیریت کند اما آن طرح مسکوت ماند که دلیل آن پرداختن به اولویت‌های دیگر بوده است.

در نهایت با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر گرگان بررسی موضوع به کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان واگذار شد.

 

انتهای پیام/ گلستان مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار