به صورت همزمان در سراسر کشور

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و بخشی از شرکتی‌ها که شرایط احراز را دارند به طور همزمان در سراسر کشور در پایان تیرماه جاری برگزار می‌شود.

آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی در شهرداری‌ها برگزار می‌شود/ از ورود هرگونه نیرو خارج از چارچوب جلوگیری می‌شود

به گزارش گلستان 24، محمد حمیدی اظهار کرد: به طور همزمان در سراسر کشور آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و بخشی از شرکتی‌ها که شرایط احراز را دارند در پایان تیرماه جاری برگزار می‌شود.

ن تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی در شهرداری‌ها

وی تصریح کرد: حدود 50 هزار نفر در شهرداری‌های سراسر کشور تبدیل وضعیت می‌شوند که در این راستا از ورود هرگونه نیرو در خارج از چارچوب خودداری می‌کنیم.

* شهرداری‌ها بخش زیادی از درآمد و منابع اعتباری خود را از مردم اخذ می‌کنند

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه شهرداری‌ها یک نهاد عمومی هستند، ابراز کرد: شهرداری‌ها با هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی قابل مقایسه نیست زیرا شهرداری‌ها چندوجهی عمل می‌کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها بخش زیادی از درآمد و منابع اعتباری خود را از مردم اخذ می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها منابع اعتباری خود را از طریق عوارض، مالیات و غیره از مردم دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی بیشتر است، افزود: بدون استثنا هفته‌ای یکبار به طور تمام وقت در چهار حوزه خدمات شهری، اداری، مالی و شوراها ما مستقر می‌شویم و موضوعات را احصا می‌کنیم.

* اعتبارات و بودجه مصوب سالانه شهرداری‌ها به نسبت 40 درصد عمرانی و 60 درصد جاری پرداخت شود

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: ما نکاتی را در قالب صورت‌جلسه به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کنیم و یک ماه به شهرداری‌ها فرصت می‌دهیم که اصلاح کنند و یک جلسه‌ای برای پیگیری مواردی که باقی می‌ماند در دفتر اداره شهری استانداری گلستان می‌گذاریم و عملکرد شهرداران را به صورت میدانی رصد می‌کنیم.

حمیدی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد شوراهای شهر بر عهده ما است، خاطرنشان کرد: هیئت حل اختلاف در استانداری به ریاست استاندار گلستان تشکیل می‌شود و تخلفاتی که احیانا شوراها داشته باشند در این هیئت مطرح می‌شود که آن را به جد پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: توقعی که از شهرداری‌ها داریم این است که اعتبارات و بودجه مصوب سالانه شهرداری‌ها به نسبت 40 درصد عمرانی و 60 درصد جاری پرداخت شود.

* اولین جلسه آموزشی شوراها در روز یکشنبه 18 تیرماه در شرق استان گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: متاسفانه تورم در شهرداری‌ها بسیار بالا است و 40 درصدی که باید در بخش عمرانی صرف شود متاسفانه به زیر 20 درصد نیز می‌رسد و در برخی جاها بیش از 80 درصد هزینه‌ها صرف امور جاری می‌شود.

حمیدی اذعان کرد: شوراهای شهر طبق قانون اختیار دارند که شهرداران را استیضاح، انتخاب و یا برکنار کنند و در این امور باید اقدامات قانونی صورت گیرد ما برای اینکه بتوانیم در دوره پنجم شوراها که منتخبین انتخاب شدند در 12 شهریور 1396 جابه جایی دوره دوم و پنجم صورت می‌گیرد.

وی افزود: اولین جلسه آموزشی شوراها در 18 تیرماه روز یکشنبه در شرق استان گلستان برگزار می‌شود و محوریت ما آموزش موارد قانونی، تاکیدات و تجربیاتی که در حوزه تغییر مدیریت شهری داریم به منتخبین شوراهای جدید است که در انتخاب شهرداران‌شان موارد قانونی و تجربی را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم انتخاب بهینه‌ای داشته باشیم و به سرعت به دنبال تغییر شهردار نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار