اعضای این باند در بازجویی‌ها اعتراف کردند که از هرگروگان بین 3تا 12میلیون تومان اخاذی می‌کردند و هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی دیگر طعمه‌های این باند ادامه دارد.

درآمد میلیونی از طریق پیشنهادات بی شرمانه زن جوان به رانندگان

به گزارش گلستان 24،  زن جوان، سر راه رانندگان قرار می‌گرفت و آنها را به آپارتمانی قدیمی می‌کشاند تا با همدستی ۲ مرد دست به باجگیری‌های میلیونی بزند.

 

اعضای این باند اوایل اسفند‌ماه با شکایت پدر یکی از گروگان‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند. وی به مأموران پلیس پاکدشت گفت: ساعتی قبل مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد که پسرم مرتضی را ربوده است. وی تهدید کرد که اگر 10میلیون تومان به‌حساب وی واریز نکنم او را خواهد کشت.

 

همزمان با این تماس صدای فریادهای مرتضی را شنیدم که درخواست کمک می‌کرد. آدم‌ربایان حتی تهدیدم کردند که اگر ماجرا را به پلیس خبر دهم، دیگر پسرم را نخواهم دید. من که وحشت کرده بودم 10میلیون تومان به‌حساب آدم ربایان واریز کردم و پس از آن برای شکایت به اداره پلیس آمدم. این شکایت کافی بود تا تیمی از مأموران پلیس پاکدشت، تحقیقات خودرا در این پرونده شروع کنند. درحالی‌که کارآگاهان سرگرم تجسس در این زمینه بودند آدم‌ربایان گروگان خود را رها کردند.

 

این مرد پس از حضور در اداره آگاهی گفت: ساعتی قبل با ماشینم حوالی پاکدشت در حال تردد بودم که زن جوانی را کنار جاده دیدم. او دست تکان داد و وقتی ایستادم، از من خواست او را به خانه‌اش برسانم. این زن چند کیسه همراهش بود و مدعی شد که فرزند کوچکش در خانه منتظرش است و نتوانسته تاکسی گیر بیاورد.

 

مرد جوان ادامه داد: چون خانه‌اش همان حوالی بود، سوارش کردم. وقتی مقابل خانه‌اش رسیدم خواهش کرد که کمکش کنم تا کیسه‌ها را به آپارتمانش ببرم. من هم این کار را انجام دادم اما به‌محض ورود به آپارتمان او، با 2مرد قوی‌هیکل روبه‌رو شدم. شوکه شده بودم و آنها با تهدید از من خواستند هرچه پول دارم در اختیارشان قرار دهم. به آنها گفتم که کیف پولم را داخل خانه جا گذاشته‌ام. آنها هم با ضرب و شتم و تهدید شماره موبایل پدرم را گرفتند و درخواست پول کردند. وقتی پیامک بانک به دستشان رسید و مطمئن شدند که پدرم 10میلیون تومان پول را به حسابشان واریز کرده رهایم کردند. ماموران پلیس با راهنمایی گروگان راهی خانه آدم‌ربایان که آپارتمانی قدیمی حوالی پاکدشت بود شدند.

 

متهمان اما از آنجا فرار کرده بودند. در تحقیقات مشخص شد چند روز قبل زن و مردی این آپارتمان را با پول پیش‌کم و کرایه بالا اجاره کرده بودند تا نقشه خود را عملی کنند. کارآگاهان در ادامه به پیگیری حسابی که پول به آن واریز شده بود پرداختند و در بررسی‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه آدم‌ربایان را در یکی از روستاهای پاکدشت شناسایی و اواخر هفته گذشته آنها را دستگیر کنند. مأموران در بازرسی از مخفیگاه آنها، تعداد زیادی گوشی موبایل و کارت‌های عابربانک متعلق به افراد دیگر کشف کردند که نشان می‌داد گروگان‌های دیگری نیز در دام این باند گرفتار شده‌اند اما هیچ شکایتی در این زمینه مطرح نکرده‌اند.

 

ماموران به بازجویی از متهمان پرداختند تا اینکه مشخص شد 5 مرد دیگر نیز به دام این گروه گرفتار شده بودند. مأموران با شناسایی گروگان‌ها دریافتند که همه آنها پس از سوار کردن زن جوانی به‌خودروی خود، به دعوت او قدم به خانه‌‌اش گذاشته و در نهایت در دام 2مرد افتاده‌اند که در کمین آنها بوده‌اند. این دو مرد طعمه‌هایشان را تهدید کرده بودند که با استفاده از مدارکی که از آنها دارند، آبرویشان را نزد خانواده‌شان می‌برند و در نهایت مجبور شده‌اند به آنها حق‌السکوت پرداخت کنند.

 

سرهنگ سلمان آدینه‌وند، فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت با اعلام این خبر گفت: اعضای این باند در بازجویی‌ها اعتراف کردند که از هرگروگان بین 3تا 12میلیون تومان اخاذی می‌کردند و هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی دیگر طعمه‌های این باند ادامه دارد.

جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار