به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج و سازمان بسیج رسانه گلستان؛

نخستین دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی با هدف تربیت مربیان و کارشناسان حوزه فضای مجازی و ارتقاء سواد رسانه‌ای در استان گلستان برگزار شد.

نخستین دوره تربیت‎ راهنمایان سواد فضای مجازی در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24؛ سید رضا حسینی مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج گلستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نخستین دوره تربیت‎ راهنمایان سواد فضای مجازی به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج و سازمان بسیج رسانه گلستان و با حضور اساتید برتر استانی و کشوری در تاریخ 22 تا 24 شهریورماه سال جاری در شهرستان گرگان برگزار گردید.

دوره تربیت مربی گلستان (3)

سید رضا حسینی با تأکید بر اینکه آموزش تخصصی اقشار مختلف فرهنگی و نخبگان اجتماعی و فرهنگی گلستان از اهداف مهم سازمان فضای مجازی سراج در استان گلستان می باشد اضافه کرد: این نخستین دوره تخصصی بود که در حوزه سواد فضای مجازی در استان گلستان برگزار شد.

وی ادامه داد: برای گسترش و ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی، باید مربیانی تربیت کنیم که با جامعه، ارتباط مستقیم داشته و بتوانند مطالبی منطقی و علمی را به‌شکلی دقیق، صحیح و منسجم به مردم منتقل کنند.

دوره تربیت مربی گلستان (5)

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج گلستان با اشاره به اینکه اساتید بسیار برجسته‌ای برای این دوره تخصصی به‌کارگیری شده‌اند اضافه کرد: در این دوره تخصصی، محمد خراسانی زاده معاون ارتباطات و امور استانهای سازمان فضای مجازی سراج، دکتر صالح اصغری مشاور و پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه مدیر موسسه پژوهشی حکمت پژوهان، حسین حق پناه از اعضای هیأت تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه ای، مهندس مهدی حق‌وردی، کارشناس و منتقد بازی‌های رایانه‌ای و استاد معادی کارشناس آینده پژوهی در فضای مجازی تدریس کردند.

حسینی عنوان کرد: این دوره تخصصی در قالب کارگاه های آموزشی با موضوع «مدیریت رسانه در خانواده»، «آینده پژوهی تکنولوژی‎های نوین و نوظهور»، «رژیم مصرف و مدیریت مصرف رسانه در محیط‎های گوناگون به ویژه خانواده»، ، «تکنیک‌های اقناعی رسانه»، «امنیت کاربردی»، «آینده پژوهی در فضای مجازی» و «سواد بازی» که امروز جامعه به آن نیاز زیادی نیز دارد توسط اساتید تدریس شد.

دوره تربیت مربی گلستان (7)

وی با تاکید بر اهمیت کیفی‌سازی آموزش‌ها و تربیت سخنرانی متعهد و توانمند در راستای تبیین سواد فضای مجازی با اشاره به نحوه گزینش این افراد برای حضور در دوره تخصصی تصریح کرد: گزینش این افراد در دو بخش تقاضا با توجه به شرایط اعلام شده و ثبت نام اولیه آنان و نیز مصاحبه با افراد متقاضی انجام شده است.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج گلستان اعلام کرد: در پایان دوره به افرادی که موفق به گذراندن کامل دروس شوند و در آزمون پایانی امتیاز لازم را کسب کنند گواهی نامه  ارائه و لیست افراد برگزیده به کل سازمان‌های دولتی و غیر دولتی جهت استفاده در دوره‌های آموزشی ارسال می‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار