مدیرکل حفظ آثار گلستان:

حسن نیا با بیان اینکه یادمان موزه دفاع مقدس استان گلستان «پارک موزه دفاع مقدس» ثبت ملی می شود ابراز کرد: ثبت این اثر بزرگ معماری اکنون در حال پیگیری است.

پارک موزه دفاع مقدس ثبت ملی می‌شود/ بیش از 2 هزار ویژه برنامه دفاع مقدس در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24؛ عباس حسن‌نیا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان گلستان اظهار کرد: بیش از 2 هزار ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود که 250 برنامه آن شاخص است.

وی با اشاره به اینکه آغاز برنامه های دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور انجام می‌شود، تصریح کرد: این رژه در شهرستان‌های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن و کردکوی انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان از نمایش رزمی فرهنگی یاران عاشورایی و بازسازی عملیات رمضان خبر داد و گفت: این نمایش رزمی فرهنگی 27 شهریور به مدت یک هفته انجام می شود.

حسن نیا با اشاره به اینکه یادواره 27 شهید سرکلاته با حضور حجت‌الاسلام مصلحی رئیس سازمان مشارکت روحانیت در دفاع مقدس برگزار می شود از مردم مومن و ولایتمدار استان برای حضور در یادواره های شهدا دعوت کرد.

وی از افتتاح پروژه های عمرانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: فاز نخست پروژه توانبخشی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به روند کند و لاک‌پشتی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و این اتفاق را ناشی از کمبود اعتبار و وعده دادن مسوولان در حد شعار دانست و گقت: این پروژه اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از بودجه 1.5 میلیارد تومانی اعتبار ملی هنوز یک ریال هم دولت برای این پروژه پرداخت نکرده است و دولت به دلیل کمبود اعتباراین پروژه را از دستور کار خارج کرده است.

حسن نیا با اشاره به اینکه برای پروژه مذکور امسال نیز 1.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، افزود: 250 میلیون تومان به صورت اوراق در اختیار پیمانکار قرار گرفته است، اعتبارات این پروژه به صورت ملی است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه پارک موزه دفاع مقدس نیازمند 8 میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: مسوولان استانی در جلسه ای قول دادند که این پروژه امسال به بهره برداری برسد ولی اکنون این پروژه منوط به بودجه ملی شده که در واقع این رویه نه گفتن به اجرای این پروژه است.

حسن نیا با بیان اینکه یادمان موزه دفاع مقدس استان گلستان «پارک موزه دفاع مقدس» ثبت ملی می شود ابراز کرد: ثبت این اثر بزرگ معماری اکنون در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته فعالیت‎های انجام شده در برنامه‎های بزرگداشت هفته دفاع مقدس بسیار عالی و رشد جهشی داشته است یکی از دلایل این مهم را به برکت اجلاسیه 4 هزار شهید عنوان کرد و گفت: توجه استان به مسئله دفاع مقدس بیشتر از دوران گذشته بود، برای انجام کار هیچ‎گونه مشکل محتوایی وجود ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان افزود: سال گذشته 30 کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ کردیم امسال نیز 30 کتاب در این حوزه چاپ خواهد شد که از این تعداد 10 کتاب  را در سوم خرداد رونمایی کردیم، در هفته دفاع مقدس نیز 9 کتاب رونمایی می‎شود مابقی کتاب‎ها تا آخر امسال رونمایی می شود.

حسن‎نیا با اشاره به اینکه 131 شهید گمنام در 50 نقطه استان گلستان داریم، ابراز کرد: یادمان شهدا در 43 مکان ساخته می‎شود که تاکنون برای 23 مکان یادمان شهدا ساخته شده و 21 مکان در حال اجراست.

به گفته وی؛ ساخت یادمان‎های شهدا به کمک‎های مردمی انجام شد، سال گذشته 2 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک‎های مردمی برای ساختمان یادمان شهدای گمنام در استان گرفته شده است.  

وی با اشاره به اینکه واژه جنگ با کشتار، خونریزی و نفرت هماهنگ است، تصریح کرد: در دفاع مقدس این واژه ها جای خود را به اخلاص، شجاعت و شهادت‌طلبی تغییر داد به همین دلیل دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به اینکه جنگ می‌تواند در نقش‌آفرینی برای صلح موثر باشد، افزود: سوابق هر کشوری در آینده هر کشور می‌تواند موثر باشد.

حسن‌نیا از مدافعان حرم به عنوان شاگردان دفاع مقدس یاد کرد و گفت: مدافعان حرن با تعداد بسیار اندک حماسه‌هایی در سرزمین‌های دور می‌آفریدند که خیلی از دشمنان با هزینه‌های گزاف نمی‌توانند انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه سبک دفاع و جنگیدن درسی برای همه مظلومان شده است، افزود: اگر فرهنگ دفاع مقدس احیا شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار