دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در استان گلستان:

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گلستان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۸۰ نقطه از استان خبر داد.

همایش شیرخوارگان حسینی در 80 نقطه گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۵۰۰ نقطه از ایران و ۴۱ کشور جهان اظهار داشت: این مراسم امسال برای دوازدهمین سال متوالی در ۸۰ نقطه از شهر و روستا و ۳ روستای اهل تسنن استان گلستان در اولین جمعه ماه محرم برگزار شد که بحمدلله شاهد حضور مادران اهل تسنن در این همایش عظیم بوده ایم.

مجید رجبی نیا مهمترین پیام همایش شیرخوارگان حسینی را بیعت مجدد نوگلان کوچک با طفل شش ماهه امام حسین (ع) خواند و تصریح کرد:پیام و هدف این همایش معرفی حضرت اباعبدالله الحسین (ع)و یاران باوفایش به جهانیان به واسطه بی بدیل ترین سند مظلومیت ایشان یعنی شهادت شیرخواره اش حضرت علی اصغر (ع)است.از آنجایی که جرجی زیدان مسیحی می گوید شهادت طفل شیرخوار ،مظلومیت حسین بن علی را بدنیا ثابت کرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی افزود: مدیحه سرایی، سخنرانی، قرائت نذرنامه و آیین گهواره گردانی از جمله برنامه‌های این همایش بوده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گلستان با بیان اینکه 6 هزار دست لباس سبز برای این همایش تهیه شده بود عنوان کرد: این لباس های متحدالشکل بهمراه سربند با نام مبارک یا صاحب الزمان(عج) و نذز نامه در شهرها و روستاهای استان توزیع شد.

رجبی نیا اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان علاوه بر مصلی نماز جمعه، با همکاری اوقاف و امور خیریه در امامزاده عبدالله گرگان نیز برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌‌شود.

 

 

 

 

شیرخوارگان حسینی گرگان (20)

شیرخوارگان حسینی گرگان (33)

شیرخوارگان حسینی گرگان (22)

شیرخوارگان حسینی گرگان (32)

شیرخوارگان حسینی گرگان (11)

شیرخوارگان حسینی گرگان (38)

شیرخوارگان حسینی گرگان (40)

شیرخوارگان حسینی گرگان (41)

شیرخوارگان حسینی گرگان (42)

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار