معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه گلستان گفت: جایگاه دانشگاه گلستان به لحاظ فضای فیزیکی در وزارت علوم صفر است.

وضعیت دانشگاه گلستان مانند ایران بعد از مشروطه است

به گزارش گلستان 24، غلامرضا خوشفر، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که به همت شورای صنفی دانشگاه با جمعی از مسئولین ترتیب داده شده بود، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه پس از 13 ماه، خطاب به دانشجویان گفت: ما از شما، با شما و برای شما هستیم، یعنی زمانی مانند شما دانشجو بودیم و هدف و نیت فعالیت‌های ما برای شما بوده و اگر شما نباشید، ما نیز نخواهیم بود.
 وی افزود: در حوزه آموزش عالی اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها تربیت نیروهای متخصص و تولید علم است و در کنار آن در حوزه‌های فرهنگی به لحاظ جامعه پذیری وظیفه ارائه خدمات به دانشجویان را نیز داریم تا بدین ترتیب مدیران موفقی برای آینده تربیت شوند.
 خوشفر با بیان اینکه مسلما دانشجویانی که در کلاس‌ها حضور می‌یابند و در نهایت فارغ التحصیل می‌شوند در طول مدت تحصیل نیازمندی‌های دیگری دارند تا روند کسب علم آنان تسهیل شود، متذکر شد: سه شاخصه اصلی فعالیت‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی تهیه و طبخ غذا، نظارت بر کار خوابگاه‌ها و توزیع تسهیلات دانشجویی مانند وام‌های مختلف است که در کنار آن مدیریت فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی جهت پر کردن اوقات فراغت دانشجو در قالب کانون‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌ها و نشریات را بر عهده دارد.
 معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان با تأکید بر اینکه اولین رسالت دانشجو درس خواندن است، ابراز داشت: بدیهی است در دانشگاهی که جایگاهش به لحاظ فضای فیزیکی در وزارت علوم صفر است و تمام فضاهای آن یا استیجاری و یا عاریتی است، روند بسترسازی برای پرورش متخصصین آینده با مشکل روبرو شود.
 خوشفر همچنین اظهار داشت: دانشگاه گلستان درست مانند ایرانِ بعد از مشروطه در شرایط گذار به سر می‌برد، یعنی شرایطی همراه با دشواری‌های فراوان و بحران‌های متعدد؛ که هنوز به ثبات و امنیت و آرامش نرسیده است و ما به این قضیه واقف بوده و بدان علم داریم.
 لازم به ذکر است در این جلسه خوشفر، معاون دانشجویی و فرهنگی؛ نجفی، مدیر آموزش؛ شریفی، مدیر فرهنگی؛ احمدی، نماینده معاونت اداری و مالی و خانم‌ها بابایی، مدیر مرکز بهداشت و مشاوره دانشجویی و اسلامی، از حوزه تریبیت بدنی حضور داشتند تا پاسخگوی دانشجویان باشند.
 در این جلسه یاسر دادخواه دبیر شورای صنفی دانشگاه، سیدمحمدحسینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه، مهدی معتمدی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه و چند تن از دیگر دانشجویان به نمایندگی، مشکلات خود را به سمع و نظر مسئولان حاضر در جلسه رساندند. /دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار