استاندار با تأکید براینکه دکل‌بندی کاری بسیار سخت اما با ارزش است، نوید تشکیل اتحادیه دکل‌بندان گلوگاهی برای ساماندهی و رفع مشکلات این قشر آسیب‎پذیر را داد.

 پیگیری برای جدا شدن منابع طبیعی گلوگاه از بندرگز

به گزارش گلستان 24، ربیع فلاح در اولین جلسه شورای اداری در ساختمان جدید فرمانداری گلوگاه، اظهار داشت: در سال ۹۳ با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، بودجه دولتی بیشتری نسبت به سال ۹۲ به گلوگاه اختصاص یافته است.

وی بهره‌وری را اولین راه‌کار برون‌رفت از این مشکلات برشمرد و افزود: مجموعه‌های تولیدی باید با تمام توان در صدد مدیریت بهتر، نتیجه بهتر و در نتیجه بهره‌وری باشند.

استاندار مازندران راه‌کار دوم برون رفت از موانع پیشرفت اقتصادی را توسعه گستره تولید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالا و حاصل‌خیزی خاک مزارع این استان، باید در زمینه‌های متنوعی تولید داشته باشیم تا از وابستگی به خارج از کشور کاسته شود.

این مسئول بیان کرد: برون‎سپاری، راهکار دیگری برای پیشرفت شرق مازندران است و مدیران منطقه‎ای باید از بخش خصوصی برای آبادانی و حوزه گردشگری کمک بگیرند، زیرا سرمایه‎گذاران کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سرمایه‎گذاری در مازندران تمایل دارند.

فلاح اذعان کرد: متأسفانه در شرق مازندران توجه چندانی در زمینه کشاورزی نشده است و تبدیل اراضی شیب‎دار به باغ درختان سیاه‎ریشه در شکوفایی اقتصادی و توسعه کشاورزی تأثیر دارد و مانع از بروز خسارت و وقوع سیل می‌شود.

وی از پیگیری برای جدا شدن منابع طبیعی گلوگاه از بندرگز خبر داد و تصریح کرد: روسای قوا تأکید ویژه‎ای برای برخورد و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زمین‎خواری دارند و در مازندران نیز با این متخلفان برخورد جدی می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه وحدت و همدلی مسئولان از سفارش‌های امام (ره) بود، یادآور شد: همدلی و همراهی مسئولان مازندران، از سرمایه‎های نظام است و امروز شاهد همدلی و همراهی بیش از پیش مسئولان هستیم.

فلاح با تأکید براینکه دکل‌بندی کاری بسیار سخت اما با ارزش است، نوید تشکیل اتحادیه دکل‌بندان گلوگاهی برای ساماندهی و رفع مشکلات این قشر آسیب‎پذیر را داد و افزود: رسیدگی به مشکلات دکل‎بندان گلوگاهی، کارگران چیت‎سازی بهشهر و کارگران نساجی قائم‎شهر حاصل زحمات مسئولان دولت قبل و پیگیری جدی و دستاورد دولت یازدهم است، همواره از خدمت به مردم لذت می‌بریم و افتخار می‌کنیم.

وی اذعان کرد: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و ورود میلیون‌ها گردشگر به مازندران، تمامی مسیرهای شهری، بین‌شهری و روستایی باید پاکسازی شود تا محیطی پاکیزه برای گردشگران فراهم کنیم، البته با طرحی برای حل مشکلات و مسائل مربوط به زباله در حال اجرا است که امیدواریم تا دو سال آینده زباله‌های مازندران به روش علمی و اصولی مطابق با آخرین فناوری جهانی جمع‌آوری و بازیافت شود.

استاندار مازندران تبادل نظر مدیران استانی با مدیران شهرستانی را روش موثری برای آشنایی با مشکلات شهرستان‌ها و ارائه راه‌کار برای حل آن دانست و گفت: قول می‌دهم که سال ۹۴ سال بهتری نسبت به سال ۹۳ از نظر اعتبار برای استان مازندران باشد./کناره

ارسال نظر

آخرین اخبار