با نگاهی به وضع موجود و آینده صورت پذیرد :

نشست مشترک روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در استان گلستان روز چهارشنبه 19 مهرماه برگزار می شود .

ضرورت هم افزایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش گلستان24، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 و استقرار جمهوری اسلامی ایران ، با عنایت به :

اولا : ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی با وجود تعدد و تکثر نهادهای و مراکز تبلیغی و تنوع وظایف هریک در مقابله با چالش ها ، وقایع و توطئه ها علیه انقلاب و نیز از همه مهم تر تبلیغات انقلاب اسلامی

ثانیا : انسجام دولت نفوذی و غیرانقلابی ابوالحسن بنی صدر در آفند نرم و خزنده علیه انقلاب اسلامی، با تدبیر دوراندیشانه امام خمینی(ره) در 12 مرداد 1359 تشکیل گردید .

این شورا در تاریخ 1373/4/19 بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بعنوان نهاد عمومی غیردولتی شناخته شد و هیئت وزیران در جلسه مورخ 26/7/1388 بنا به پیشنهاد شماره 346/10/59 مورخ 15/2/1387 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به استناد ماده واحده قانون اجازه تصویب اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ـ مصوب 1387 ، اساسنامه شورای یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

http://rc.majlis.ir/fa/law/show/136062

به استناد ماده 2 اساسنامه شورا عمده مناسبت های که سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبردی در برگزاری مراسم و مناسبتهای ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی بدون احصاء بر عهده شوراست منطبق بر تقویم انقلاب اسلامی است.

انصافا این نهاد انقلابی همچنانکه در کلام امامین انقلاب اسلامی بر آن تاکید شده است ؛ رسالت خویش بالاخص در مواقع سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی بخوبی ادا نموده است و جای تقدیر دارد.

اما اگر به فلسفه وجودی تاسیس این نهاد تبلیغات انقلاب اسلامی باز گردیم ؛ آیا بدون توجه به ملاحظات ذیل و تلاش هم افزا با سازمان و سازمانهای مردم نهاد،تداوم فعالیت این نهاد ارزشمند می تواند کارآ و اثربخش باشد :

1- افزایش چشمگیر و خیره کننده هجمه های نرم و پیچیده علیه انقلاب اسلامی در فضای واقعی و فضای مجازی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی و شبکه نفوذی داخلی آنان .

2- ناهماهنگی و تنوع نقش نهادها و سازمان های دخیل در تبلیغات انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن و در نتیجه عدم انسجام جریان انقلابی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی .

3- فعالیت های موازی بین نهادهای انقلابی و افزایش هزینه ها و در نتیجه عدم بهره وری لازم و اثربخشی متناسب با تلاش های شبانه روزی نیروهای انقلاب اسلامی .

4- رویکرد راهبردی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با تشکیل ، آغاز فعالیت و انتصابات به ترتیب مجالس ، دولتها ، وزرا و ...از جمله حکم اخیر معظم له راجع به مجمع تشخیص مصلحت نظام و اوامر ایشان راجع به اصلاح ساختار و محتوی و نیز انجام وظایف انقلابی و همچنین توصیه های اخیر به اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری راجع به رسالت انقلابی این مجلس و ضرورت تشکیل هیات اندیشه ورزی .

5- تهدیدات نو و روزها و ماههای سخت پیش رو !

6- ضرورت نگاه نوین به نقش و جایگاه رفیع مردم و سازمانهای مردم نهاد متعهد و انقلابی در استمرار انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف متعالی آن

نگارنده با توجه به بررسی های میدانی و اطلاع کامل از تمام جوانب و ابعاد فعالیت های پیشرو در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و بطور خاص تبلیغات اسلامی ، معتقدم می بایست :

اولا : بین شورا و سازمان یک ارتباط موثر و کارآ جهت تبلیغات انقلاب اسلامی ایجاد شود .

ثانیا : با عنایت به منویات امامین انقلاب اسلامی راجع به اسلام انقلابی و بمنظور برجسته سازی رسالت اصلی شورا و سازمان، عنوان تبلیغات اسلامی به تبلیغات انقلابی اسلامی تغییر یابد .

ثالثا : با عنایت به ماده ۲ اساسنامه و ماموریت های محوله به شورا ، این شورا بعنوان هیات اندیشه ورز بالادستی سازمان به شورای راهبردی تبلیغات انقلاب اسلامی تبدیل گردد.

رابعا : سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی بلحاظ قانونی و تشکیلاتی تحت نظارت و راهبری ؛ شورای راهبردی تبلیغات انقلاب اسلامی قرار بگیرد .

به قلم: دکتر حسن بیارجمندی مشاور اسبق حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری


انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار