فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس مطرح کرد

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس استقامت و پایداری جبهه حق را موجب عقب نشینی مخالفان دانست و گفت: سپاه به عنوان ثمره انقلاب اسلامی توانست با پایداری بر اصول خود به کادر سازی نیروهای مقاومت در کشورهای منطقه بپردازد.

 کوتاه بودن خاکریز دشمن در مقابل جبهه حق/ عمق نفوذ راهبردی سپاه در کشورهای مسلمان منطقه

به گزارش گلستان24، سردار مرتضی قربانی شب گذشته درمراسم گرامیداشت شهدای لشکر ۲۵ کربلا که در دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان برگزارشد، اظهار کرد: استکبار قبل از پیروزی انقلاب با سلطه برکشور ما باعث تجزیه و از بین رفتن بخشهای مهمی از این سرزمین شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب این دشمنی ها بیشتر شد و همواره تلاش  نمودند با تفرقه کشور موجب تجزیه اقوام مختلف شوند.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر نیروهای انقلابی در اوایل پیروزی کمترین اطلاعی از بحث نظامی و استفاده از مهمات و سلاحهای نظامی نداشتند اما با نیروی ایمان و اطاعت از حکم امام که دفاع از نظام را تکلیف شرعی خواند توانستند در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح عراق پیروز شود.

وی با ذکر خاطره ای از اطاعت پذیری رزمندگان از امام گفت: در اوایل جنگ که  بنی صدر فرماندهی کل قوا را برعهده داشت به واحدهای نظامی گفته بود تا سلاح و مهمات را در اختیار سپاه قرار ندهند و زمانی که برای دریافت سلاح مراجعه کردم در مقابل ممانعت سرهنگ مربوطه که حکم رییس جمهور بنی صدر را مانع در اختیار قرار دادن سلاح مطرح کرد گفتم اگر تو از بنی صدر حکم میگیری من هم از امام حکم میگیرم و دستور دارم منافقین و ضدانقلابی که در مقابل نظام ایستاده اند را از بین ببرم و همین استقامت باعث شد تا مهمات درخواستی را در اختیار قرار دهند.

سردار قربانی اظهارکرد: پس پیروزی انقلاب آمریکا و اروپا تصمیم گرفتند در ۶ماه اول پیروزی با انجام کودتا، انقلاب را از بین ببرند که کودتای نوژه از جمله آن بوده اما با شکست این نقشه نیروهای استکباری شرق تصمیم گرفتند تا با حمایت صدام  برای از بین بردن انقلاب جنگ به راه بیندازند که این نقشه نیز با رهبری امام و حضور مردم شکست خورد.

وی ادامه داد: خاکریز مقاومت دشمن در مقابل استقامت نیروهای انقلابی بسیار ضعیف است و در مقابل ایستادگی جبهه حق حتما کوتاه خواهند آمد.

کارشناس مسائل نظامی از نقش سازنده این لشکر در دوران دفاع مقدس گفت و تصریح کرد: لشکر ۲۵ کربلا متشکل از سه سپاه قدس ،کربلا و نینوای فعلی در استانهای شمالی بوده که درعملیاتهای مهم و سرنوشت ساز جنگ حضور فعال داشته  است.

 وی با توجه به نیروی ایمان در بین رزمندگان گفت: رزمندگان ما کوچکترین گلوله خود را با نام و یاد خدا و ائمه شلیک می کردند.

سردار قربانی ادامه داد: فرق رزمندگان ما با دشمن در این بود که نیروهای ما با دستور یک مرجع دینی به شلیک گلوله می پرداختند و دشمن با دستور فردی کافر و همین باعث شد در مقابل یک میلیون تلفات عراق ما تنها ۱۹۷ هزار شهید را تقدیم کنیم.

وی توضیح داد: امروز باید این واقعیتها برای جوانان ما روشن شود که جایگاه امام به عنوان  رهبر بزرگ انقلاب در مقابل سران کفر در کجاست.!

وی بیان کرد: امروز سردار سلیمانی در محل قبر صدام با داعش می جنگد و انشاله به زودی ریشه داعش و جبهه النصره نیز از بین می رود.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس با اشاره به رجزخوانی ترامپ در روزهای اخیر گفت: اینکه سپاه و ولایت نوک حمله آمریکا قرار گرفته به خاطر این است که استکبار دریافته از چه نقطه ای ضربه خورده است و امروز سپاهیان ما در تمام کشورهای مسلمان با تربیت نیرو سعی در گسترش اهداف انقلاب دارند و جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و یمن نسبت به رهبر معظم انقلاب اطاعت پذیری دارند.

انتهای پیام/ دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار