دوستداران کتاب در نمایشگاه سراسری کتاب گلستان برای استفاده از ۲۰ درصد تخفیف خرید و تهیه بن کتاب باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی قرار بگیرند که این سبب گله‌مندی مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب شده است.

ساعت‌ها انتظار در صف‌ برای خرید بن کتاب/خدمت‌رسانی ضعیف در نمایشگاه کتاب

به گزارش گلستان24؛ سومین روز از یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان در حالی سپری می‌شود که هنوز شهروندان این استان از کمبود و کاستی‌ها در این نمایشگاه گله‌مندند. صف‌های طولانی برای خرید بن کتاب مردم را کلافه کرده و شهروندان باید زمان زیادی را برای خرید یک بن کارت 50 هزار تومانی صرف کنند.

عدم مدیریت بانک عامل و متوقف کردن خدمات‌رسانی به بهانه‌های مختلف سبب تجمع جمعیت انبوهی در مقابل باجه‌های بانک شده است.

یکی از شهروندان که با همسر و دو فرزند خردسالش به نمایشگاه کتاب آمده است، پس از 50 دقیقه ایستادن در صف نهایتاً موفق به دریافت 2 بن کارت به مبلغ 50 هزار تومان شده است، خود را به ستاد خبری می‌رساند و با گفتن اینکه "این مایه خجالت است"، عصبانیت خود را از این وضعیت اعلام می‌کند. 

او می‌گوید: من و اعضای خانواده‌ام پای ثابت نمایشگاه‌های کتاب هستیم اما هرسال برای خرید بن با این مشکلات مواجهیم. طبیعتا همسرم با نوزادی در آغوشش نمی‌تواند در این صف طویل و در این ازدحام بایستد. پس از 50 دقیقه ایستادن در صف بانک، تنها موفق به خرید 2 بن کارت 50 هزار تومانی شدیم.

این شهروند ادامه می‌دهد: این برای استان افت دارد که پس از گذشت 11 سال هنوز وضعیت خدمات‌رسانی به شهروندان و علاقه‌مندان به کتاب این‌گونه بوده و واقعا مایه خجالت است.

او از خبرنگاران می‌خواهد که سراغی از مردمی که ساعت‌هاست در صف طولانی ایستاده‌اند، بگیرند. همین مسئله ما را به ورودی نمایشگاه کشاند. وضعیت مطلوب نیست، فضا برای نشستن افرادی که در نوبت هستند، وجود ندارد. مردم پیر و جوان، زن و مرد و کودک در آغوش باید ساعت ها منتظر خرید بن کتاب باشند.

خانومی با عتاب سر مأمور نگهبان بانک فریاد می‌زند و می‌گوید: حدود یک‌ساعت است که در صف ایستاده اما هنوز نوبتش نشده است. او از کندی عملیات بانکی به شدت گله‌مند است.

کمی آن‌طرف تر پیرمردی روی صندلی نشسته و در حال چرت زدن است. گویا مدت زیادی است که در جلوی بانک نشسته است. شماره روی فیشش 1813 است در حالی که می‌گوید بیشتر از یک‌ساعت روی این صندلی که آن را هم از غرفه بغلی گرفته، نشسته است، اما تابلوی بانک شماره 1733 را نشان می‌دهد. معلوم است که این پیرمرد باید حداقل یک ساعت دیگر را هم در نوبت خرید بن کتاب سپری کند. او باید خیلی خوشحال باشد که حداقل یک صندلی برای نشستن پیدا کرده زیرا شهروندان زیادی بیش از یک‌ساعت روی پاهای خود ایستاده‌اند.

شهروند دیگری هم که خانومی نسبتاً جوان است، به خبرنگار ما می‌گوید: تنها 5 باجه برای عملیات بانکی وجود دارد که با حجم جمعیتی که هر روز از نمایشگاه بازدید می‌کند، هم‌خوانی ندارد. برای اینکه خرید بن کتاب تسهیل شود بهتر است پیش از برپایی نمایشگاه فکری برای افزایش تعداد باجه‌ها می‌شد.

کمی آن‌طرف‌تر مردی میانسال، کاغذی که نوبتش روی آن درج شده را در دستش گرفته و ناامیدانه نگاهی به کاغذ و نگاهی به تابلوی شماره خوان بانک می‌اندازد.

او می‌گوید: صبح از ساعت 10 صبح در نوبت ایستاده بود اما تا ساعت 12 موفق به خرید بن کتاب نشد برای همین بعدازظهر دوباره به نمایشگاه آمده اما شماره صبح دیگر اعتبار نداشت و باید شماره دیگری می‌گرفت. الان هم حدود نیم ساعتی است که در نمایشگاه است اما دیگر کلافه شده و عطای خرید بن کتاب را به لقایش می‌بخشد. او تصمیم می‌گیرد بدون گرفتن بن و معطل شدن در صف‌های طولانی جلوی بانک، اقدام به خرید کتاب کند.

این حال و روز بسیاری از شهروندانی است که برای خرید کتاب و برخورداری از تخفیف ویژه 20 درصدی در قالب بن کارت، به نمایشگاه مراجعه می‌کنند. بسیاری از مراجعه‌کنندگان از شهرهای دور و نزدیک به این نمایشگاه می‌آیند اما معطل شدن یک تا دوساعته در صف خرید بن آنان را از بازدید از نمایشگاه بی‌بهره می‌کند و حتی برخی از شهروندان در تماس‌های تلفنی‌شان دیگران را از آمدن به نمایشگاه نهی می‌کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار