خطر بیخ گوش شهر؛

این روزها فعالیت پررنگ تر متکدیان در چهارراه ها و خیابان های پر رفت و آمد علی آباد کتول نشانه های فعالیت تجارتخانه پرسود و انحصاری سوداگران مرگ و سودجویان وارداتی در این شهر را محسوس تر کرده است.

خیابان های علی آبادکتول در انحصار متکدیان وارداتی + تصویر

به گزارش گلستان 24 ؛ شهر علی آباد کتول خیابان ها و چهارراه های زیادی دارد اما چند خیابان و چهار راه معروف و پررفت و آمد تر همچون هنرستان و آیت هست، که این روزها متکدیان بیشتر از هر کس دیگری از چند و چون آن با خبر هستند و به خوبی شهروندان و مسافران این محل ها را روانشناسی کرده اند و حالا می دانند که چه کسی می آید، چه کسی می رود، چه کسی روحیه ترحم دارد و هنگام برخورد با آدم ها باید چه رفتاری از خود نشان دهند که دل افراد بیشتری برایشان بسوزد و تیغشان بهتر ببرد.

متکدیانی در لباس های مندرس که بیشترشان غیر بومی و وارداتی هستند و از کودک یک ساله گرفته تا پیرمرد و پیرزن 60-70 ساله میانشان حضور فعال دارند.

کارشان از صبح زود همزمان با همه ی اداری ها، مدرسه ای ها و دانشگاهی ها آغاز می شود و تا شب ادامه دارد. یک خودرو هم مسولیت ارایه خدمات حمل و نقل و تامین آب و غذای آن ها را عهده دارد که بر سازمان یافته بودنشان بیشتر صحه می گذارد.

motekadi1

کارشان گدایی از شهروندان است و اما برای کسب پول بیشتر هرکار دیگری همچون توزیع مواد مخدر و ... هم که از دستشان بر بیاید، انجام می دهند. (شنیده ها از شهروندان گویای این مدعاست که توزیع مواد توسط برخی از این متکدیان را دیده اند.)

تکدی گری طبق قانون، جرم محسوب می شود و این مجرمان مظلوم نما بسیار راحت در میان مردم تردد می کنند و علاوه بر تخریب چهره فرهنگی و اجتماعی شهر و شهرستانی همچون علی آباد کتول که رویکرد گردشگری دارد، تهدیدی جدی هم برای امنیت و سلامت شهروندان پدید آورده اند.

با توجه به اینکه حضور متکدیان در شهر امنیت، سلامت و آرامش شهروندان را تحت الشعاع قرار می دهد و از طرفی هم شهردار جوان و تازه نفس علی آباد کتول عدالت اجتماعی، حفظ حقوق شهروندی و توسعه گردشگری را در برنامه های خود دارد، انتظار می رود در این زمینه هر چه زودتر پیشقدم شده و دستگاه های ذیربط همچون نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد و ... نیز دست یاری خود را به سویش بگشایند تا با حل این معضل و آسیب اجتماعی، همچون برخی شهرهای کشورمان، شاهد شهری بدون متکدی در استان گلستان باشیم.

 

علی آباد کتول در عرصه فرهنگی  قدمتی دیرینه دارد و دور از انتظار نیست که جلودار حذف متکدیان از چهره جامع شهری باشد و نام اولین شهر بدون گدای استان گلستان را در کارنامه زرین فرهنگی و اجتماعی خود ضبط و ضبط کند.

 

motekadi1

motekadi1

motekadi1

 انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار