معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: سامانه «سپهتن» (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان) بر روی ۲۲۵ دستگاه اتوبوس مسافربری نمره گلستان نصب شده تا مسافران سفرهای ایمن‌تری را تجربه کنند.

تمامی اتوبوس‌های مسافربری گلستان مجهز به سیستم «سپهتن» هستند

به گزارش گلستان 24، ایوب میرشاهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: وقتی این سیستم بر روی اتوبوسی تعبیه شود راننده به محض نشستن پشت فرمان باید گواهینامه را در بخشی از دستگاه قرار بدهد و چنانچه مهلت گواهینامه به پایان رسیده باشد و یا اینکه گواهینامه صادر شده متناسب با رانندگی آن وسیله نقلیه نباشد و راننده صلاحیت رانندگی نداشته باشد مجوز حرکت صادر نمی‌شود و راننده‌ای که شرایط دارد باید هدایت وسیله نقلیه را بر عهده بگیرد.

سپهتن

وی ادامه داد: در حین حرکت هم دوربین نصب شده تمامی حرکات راننده را کنترل و چنانچه با قوانین راهنمایی و رانندگی مغایرت داشته باشد، مثل خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، خواب آلودگی و یا حرکت با سرعت زیاد ثبت و در فاصله یک کیلومتر مانده به پلیس راه اطلاعات بر روی مانیتور پاسگاه نمایان و بسته به شرایط دستور توقف صادر و طبق مقررات اعمال قانون می شود و چنانچه تخلفی ثبت‌نشده باشد اتوبوس بدون توقف به راه خود ادامه‌ می‌دهد.

معاون حمل‌ و‌ نقل اداره کل راهداری و‌ حمل‌ و‌ نقل گلستان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک کامیون‌ها و تاکسی‌های خطی مسیرهای بلند هم به این سیستم مجهز می‌شوند، اذعان داشت: با کمک این سیستم این وسایل نقلیه فقط برای اقامه نماز، سوختگیری و یا موارد اضطراری توقف دارند و فاصله بین مبداء تا مقصد در بازه زمانی کمتری طی می‌شود.

*۱۳ شرکت اتوبوسرانی در گرگان و هشت شرکت اتوبوسرانی در گنبدکاووس فعال است

میرشاهی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ شرکت اتوبوسرانی در گرگان و هشت شرکت اتوبوسرانی در گنبدکاووس فعال است، ضمن اینکه پنج شرکت مینی‌بوسرانی در  گرگان و شش شرکت مینی‌بوسرانی در گنبد‌کاووس در کنار چهار شرکت حمل و‌نقل مسافر با سواری در گرگان و یک شرکت سواری در گنبدکاووس حمل و نقل مسافران در مسیرهای کوتاه‌تر را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: شبکه سیر در تمامی شرکت‌های اتوبوسرانی استان که نمایندگی شعب مادر تهران محسوب می‌شوند اجرا و تحت تاثیر اجرای این طرح و برندسازی که انجام شد مردم می‌توانند بسته به شرایط و خدماتی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند و در کل کشور هم یکسان است بهترین شرکت را برای مسافرت‌ها انتخاب کنند.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار