استان گلستان با زیبایی ها و قابلیت های فراوان خود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، میزبان بزرگترین رویداد تاریخ ورزشی خود بوده است.

سهم خواهی برخی از افراد در گلستان از حواشی مسابقات کبدی!

متاسفانه با وجود برخی از اتفاقات روی داده در شهر گرگان و آن هم در بخش ورزش پر طرفدار کبدی که استان گلستان برای نخستین بار میزبان برگزاری آن در کشور بوده است، برخی از افراد به دنبال شایعه پراکنی و همچنین سهم خواهی و حتی نشان دادن کینه های شخصی خود به مسئولین استانی هستند.

به گزارش گلستان 24،  استان گلستان با زیبایی ها و قابلیت های فراوان خود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، میزبان بزرگترین رویداد تاریخ ورزشی خود بوده است.

این رویداد که در قالب ورزش کبدی در شهر گرگان برگزار شد، تحت عنوان" مسابقات قهرمانی کبدی آسیا 2017" بود. با این که تیم ملی ایران مقام سوم مسابقات را به دست آورد، اما برخی ار افراد و به اصطلاح خودشان فعالان رسانه ای در گلستان وجود دارند که در کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی خود در صدد تخریب برخی از چهره ها از قبیل استاندار گلستان، ریاست فدراسیون کبدی و همچنین مدیریت اداره ورزش و جوانان استان هستند.

اما چرا این افراد به دنبال تخریب این چهره ها و آن هم پس از روی دادن چنین حاشیه ای که برای ورزش کبدی به وقوع پیوسته است در صدد گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند؟

متاسفانه این افراد با عقده گشایی های سیاسی خود، این موضوع را فراتر از حد مورد نظر،اشاعه قرار دادند و شیرینی میزبانی مسابقات را به کام مردم استان تلخ کردند. شیرینی که میتوانست در میزبانی سایر مسابقات دیگر و حتی رویداد های بزرگ دیگر ، نظیر آن را دیگر در گلستان شاهد باشیم.

این رفتار ناپخته برخی از دوستان به اصطلاح ورزشی به گونه ای بود که نتوانستند، این همت و رفتار مسئولین استانی و شهرستانی را مشاهده نمایند. درست است در مسابقات کبدی حواشی هایی وجود داست از جمله برای تماشاگران، میهمانان و خبرنگاران، اما این حواشی ها تنها برای این مسابقات بود، مسابقه ای که برای نخستین بار در تاریخ گلستان برگزار گردید؟ آیا در سایر برنامه ها و مناسبت های گوناگونی که در استان و کشور برگزار می شود، حاشیه هایی وجود ندارد؟ چرا آن دوستان دلواپس به دنبال ایجاد حاشیه برای آن مراسمات نبودند؟ چرا همیشه نیمه پر لیوان را مشاهده می کنند؟

در تصویر زیر تنها یکی از کانال های تلگرامی را مشاهده می کنید که چگونه از آب گل آلود ماهی می خواهد بگیرد!

 

23455434

به هر حال نوع رفتار این گونه افراد خیلی برنامه ریزی شده بود. به عنوان مثال، عکسی که از مربی مد نظر در مسابقات با حوله و یا کاپشن گرفته شده است؛ دقیقا بعد از برگزاری مراسم اختتامیه در شبکه های اجتماعی منتشر شد و اگر دوستان نقدی داشتند چرا در همان روزی که عکس گرفته شده بود منتشر نکردند و اجازه دادند تا مسابقات تمام شود و این تصاویر منتشر شود.

به هر حال سوالات زیادی در این راستا وجود دارد و برخی ها غیر کارشناسانه به دنبال اهداف سیاسی و حتی شخصی خود از این موضوع روی داده هستند. حال آنکه هیچ گونه فعالیت های ورزشی نداشته و حتی قلمی برای ورزش استان نزده اند. حتی همین دست قبیل از افراد به دنبال ایجاد حاشیه برای برخی از خبرگزاری های بودند که قرارداد های میلیونی با اداره کل برای پوشش اخبار مسابقات بسته اند و این در حالی بوده است که چنین چیزی صحت نداشته است ولی همین دوستان به اصطلاح منتقد، فراموش کرده بودند که قرارداد هایی که خودشان با نهاد ها و برخی از ارگان ها حواشی های فراوانی را به وجود آورده بود را چطور بسته و در خفا امضا کرده اند.

اما این کاری که دوستان منتشر کننده عکس مورد نظر انحام دادند، به جای اینکه کار را درست کنند خراب تر کردند چه بسا استان گلستان و مردم آن مورد مضحکه عام و خاص قرار گرفتند و ورزش استان گلستان با قدمت فراوان تاریخی خود زیر سوال رفته است.

بله. این که در هر مراسمی حاشیه هایی وجود دارد را نمیتوان کتمان کرد، حال از سوی هر دستگاهی باشد، اما چرا برخی ها به جای اینکه آن حاشیه ها را برطرف بسازند در صدد افزایش این گونه حواشی ها و حتی خودی نشان دادن هستند.

با اینکه مسئولین امر در قبال این رفتار ها عذرخواهی کردند اما برخی از دوستان گلستانی به دنبال سهم خواهی و تخریب برخی از چهره های مطرح استان هستند و این رفتارشان قابل ستایش نیست. چه بسا کمتر توسعه یافتگی استان گلستان به دلیل این گونه رفتار های ناشایست است.

به هر حال دوستان رسانه ای در نظر داشته باشند که گلستان برای نخستین بار میزبان چنین مسابقاتی بوده است و با همه کم و کاستی های خود حاشیه هایی را در بر خواهد داشت و باید رفتار ما به گونه ای باشد که این حاشیه ها بار دیگر اتفاق نیافند نه این که با اینگونه رفتار های خصمانه در صد تخریف افراد و حتی جایگاه ورزش و حتی هر چیز ممکن باشیم.

اگر این اتفاق در دوران معصومین روی میداد، فکر میکنید واکنش ائمه نسبت به این موضوع چگونه می بود؟ آیا فورا حکم قتل مسئولین را صادر میکردند؟ پس لطفا همانطور که نیمه پر لیوان را دوستان مشاهده می کنند نیمه خالی لیوان را هم مشاهده کنند و بعد نقد کنند.

============

گزارش: محسن عسگری

============


منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار