مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: حجاب و عفاف باید از حالت شعار به گفتمان غالب تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه حجاب مقدمه است نه هدف، گفت: حجاب و پوشش به عنوان معرف هویت هر ملتی می‌تواند مطرح باشد.

حجاب مقدمه‌ است نه هدف

به گزارش گلستان 24 ؛حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: حجاب و پوشش مقدمه است نه هدف بلکه هدف اصلی عفاف است.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف به عنوان یک مقدمه و ابزاری است که به مسئله عفاف برسیم و عفاف نیز هدف نهایی نیست بلکه هدف نهایی موضوع تعالی جامعه و انسان‌ها است.

*حجاب از نظر شکل، اقلیم و رنگ تنوع‌پذیر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از حجاب به عنوان ابزار یاد کرد و ابراز کرد: حجاب از نظر شکل، اقلیم و رنگ تنوع‌پذیر است و تولید‌کنندگان ما در ظرفیت تولیدی خود توجه کنند که ابزار حجاب از نظر اقلیم، رنگ و شکل تنوع‌پذیر است از این ظرفیت قابلیت تنوع و تغییر در الگوسازی و برنامه‌سازی بتوانند بهره‌مند شوند.

فضیلت با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همه‌ساله جشنواره مد و لباس را برگزار می‌کند، اذعان کرد: این مقوله‌ها در بازار وارد می‌شود و بحث‌های جشنواره‌ای سرنخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان در این فرصت با الگوها مواجه می‌شوند و با آخرین خروجی‌هایی که در این بخش داریم آشنا می‌شوند.

*حجاب و عفاف باید از حالت شعار تبدیل به یک گفتمان شود/ حجاب و عفاف یک مسئله کاملا اجتماعی و فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: دولت به عنوان یک خروجی جشنواره مد و لباس الگویی را معرفی می‌کند و تولید‌کننده الگوها را بر اساس تولیدات، کالایی را وارد بازار کند ولی مردم از تولید داخلی حمایت نکنند گوشه‌ای از کار می‌لنگد.

فضیلت ابراز کرد: حجاب و عفاف باید از حالت شعار تبدیل به یک گفتمان شود و هر گفتمانی از شعار آغاز می‌شود ولی اگر شعار در شعارشدنش بماند تبدیل به گفتمان نخواهد شد.

وی گفت: وقتی حجاب تبدیل به گفتمان غالب نشد در رفتارها تغییری در رابطه با آن گفتمان و شعار را شاهد نخواهیم بود.

*حجاب فقط در پوشش نیست بلکه باید در رفتار و کلام نیز وجود داشته باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ببیان اینکه حجاب و عفاف یک مسئله کاملا اجتماعی و فرهنگی است، یادآور شد: لازمه اینکه موضوع حجاب و عفاف تبدیل به یک گفتمان غالب شود از تبدیل شدن حجاب به مسائل سیاسی به جد بپرهیزیم.

فضیلت افزود: اینطور نباشد که مشاجرات سیاسی و چالش‌های سیاسی اگر از مسائل بهره‌مند می‌شوند و بهره‌مند می‌شویم از جمله موارد عفاف و حجاب باشد یا خیر اجازه دهیم مسئله عفاف و حجاب هویت فرهنگی و اجتماعی خودش را حفظ کند و در همین راستا به آن پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: حجاب فقط در پوشش نیست بلکه باید در رفتار و کلام نیز وجود داشته باشد بی‌جهت توهین و تهمت نزنیم و در رفتار با دیگران باید مهربان باشیم که در این زمینه مقام معظم رهبری(مد‌ضله‌العالی) به عنوان شعار سال فرمودند همدلی، همگرایی، انسجام و وجدان کاری و قانونمداری و همه این مقوله‌ها به عنوان ارزش‌هایی هستند که اگر به طور همزمان انجام شود شاهد رویش در حوزه همه ارزش‌ها خواهیم بود.

وی با تاکید به ارزش حجاب در جامعه گفت: به مسئله حجاب نباید نگاه بخشی داشته باشیم بلکه نگاه ما باید نگاه جامع و همه‌جانبه باشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار