جرائم فضای مجازی در گنبد؛

فرمانده انتظامی گنبد از کشف یک سرقت اینترنتی و دستگیری دعانویس و احضارکننده ارواح توسط پلیس فتای گنبد خبر داد.

کشف یک سرقت و دستگیری دعانویس و احضار کننده ارواح

به گزارش گلستان 24، سرهنگ محمد علی عسگری گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شهرستان گنبد مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش توسط افراد ناشناس ، این موضوع توسط ماموران پلیس فتا و با هماهنگی قضایی در دستور کار قرار گرفت و فردی با هویت معلوم شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ عسگری تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی پلیس ضمن اقرار به این جرم اظهار کرد: ” که با شاکی هم خوابگاهی بودم و زمانی که کارت بانکی شاکی را برداشتم مشاهده کردم که عدد ۴ رقمی پشت کارت نوشته شده  است که از قضا رمز اول کارت بود و من نیز نیاز مالی داشتم و به صورت برداشت از ATM و خرید شارژ تلفن همراه جمعا سه میلیونو ۳۸۰ هزار ریال به صورت اینترنتی برداشت کردم.”
سرهنگ عسگری در این خصوص به شهروندان توصیه کرد : رمز کارت های بانکی را به هیچ عنوان بر روی آنها یادداشت نکرده و یا در کنار آنها نگهداری نکنند و با تغییر دوره ای رمز عابر بانک خود ضریب امنیتی آن را بالا ببرند و کارت بانکی خود را در جای امن و مطمئن نگه داری کنند.

دستگیری دعا نویس و احضار کننده ارواح در فضای مجازی 
فرمانده نیروی انتظامی گنبد همچنین از از دستگیری فردی که اقدام به دعا نویسی و برگزاری جلسات آموزشی احضار ارواح در فضای مجازی و حضوری می کرد خبر داد.
سرهنگ عسگری اذعان کرد: این فرد در پی رصد فضای مجازی و گشت های سایبری توسط پلیس فتای شهرستان گنبد شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی دستگیر شد. وی تصریح کرد: متهم در بازجویی ها اعتراف کرده است که در فضای مجازی با استفاده از شبکه های موبایلی اقدام به برگزاری کلاسهای اموزشی دعانویسی و احضار ارواح نموده که در این راستا چندین نفر مورد اغفال قرار گرفته و از آنها مبالغی دریافت کرده است.
سرهنگ عسگری همچنین گفت: در بازرسی از منزل وی تعدادی کتب ادعیه و گوشی هوشمند کشف شد که در این خصوص نیز متهم اعتراف کرد که گوشی را در شهرستان دیگری پیدا کرده است و تمام فعالیت های خود در فضای مجازی و شبکه موبایلی لاین و تانگو را از طریق همین گوشی انجام داده است با این تصور که چون این مالکیت این گوشی با وی نبوده امکان ردیابی نیست.

انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار