نوروز فرصتی برای صعود

مردم ایران همواره پایبند به رسم و رسومات دلنشینی بوده اند که موجب نزدیکی دلها می شد. عید نوروز یکی از اعیادیست که مهم ترین ویژگی آن تازه کردن دیدارهاست.

دیدو بازدید نوروزی بجای دید و بازدید مجازی

ایران کشوری با پیشینه ای طولانی است که مردمانش همواره پایبند به رسم و رسومات  دلنشینی بوده اند که موجب نزدیکی  دلها می شد. عید نوروز یکی از اعیادیست که مهم ترین ویژگی آن تازه کردن دیدارهاست. خانواده ها با آجیل و شیرینی به استقبال اقوام می روند و البته این دیدارها می توانند محفلی برای افزایش آگاهی های فرهنگی، دینی و ... باشد.

به گزارش گلستان 24 ، انقلاب اسلامی ایران بستری است برای آمادگی نه تنها ایرانیان بلکه مردم جهان تا روح و فکر و چارچوب زندگی اجتماعی شان را برای حکومتی کامل و بدون نقص آماده کنند.

اسلام همیشه به صله رحم توصیه اکید داشته است. چرا که در این دیدارها کینه ها و کدورت ها از بین می رود. اما هم ی قضیه این نیست.

بیایید به این امر از زاویه ی دیگری نگاه کنیم. تصور کنید اکنون در کشوری هستید که درگیر جنگ دشمن خارجیست. همچون ایران در سالهای دهه شصت. همیشه نوعی دلهره در انسان وجود دارد که امروز دشمن کجا را نشانه گرفته است؟ نکند هدف امروز او فرزندان ما باشد. پس این دلهره نوعی آمادگی را در ذهن انسان بوجود می آورد. چرا که هر آن ممکن است دشمن پشت در خانه ی ما باشد.

اکنون کشور ما در صلح و آرامشی به سر می برد که سوغات همان سالهایی است که هر لحظه آمادگی خود را جهت مبارزه و مواجه با دشمن حفظ کردیم. امروز دشمن پشت در خانه ی ما نیست. دشمن این روزها بی سر و صدا وارد خانه هایمان می شود ولی درون خانه سر و صداهای زیادی ایجاد می کند. با دستکاری در سبک زندگی مان، ایجاد کانالهای ماهواره ای، کامپیوتر، اینترنت، ...

آیت الله مصباح یزدی: "برای فراهم کردن زمینه ی ایجاد یک جامعه اسلامی در زمان حضرت صاحب الزمان(عج) باید جلسات مذهبی شبیه آنچه قبل از انقلاب داشتیم و تا اندازه ی زیادی فراموش شده است احیا شود و این سه محور در آنها مورد توجه واقع شود. باید جلساتی با دوستان هم طراز خود تشکیل دهید و این موارد سه گانه را در آن بگنجانید:

  1. کوشش برای توسعه و تعمیق شناخت و آگاهی عمومی نسبت به باورها، ارزش ها و احکام اسلامی؛
  2. تلاش در جهت ارتقای اخلاق و تقوای مردم، به خصوص کارگزاران و دست اندرکاران مدیریت کشور؛
  3. تلاش در جهت آگاه سازی مردم نسبت به مسائل سیاسی داخلی و خارجی؛"

بیایید همچون قبل از انقلاب، اعلامیه های اماممان را در جلسات دوستانه تفسیر کنیم. روشنگری کنیم که در حال حاضر راه درست کدام است و در نهایت آن را اجرا کنیم. جلسات تفسیر قران و نهج البلاغه داشته باشیم. همچون عمار پیامبر(ص) بصیرت افزایی کنیم. آلت دست دشمن نباشیم که هر شایعه ای در کوچه و بازار و ماهواره و سایت های خارجی پخش شد، ما هم تریبون توزیع آن باشیم.

دیدوبازدیدمجازی

این دید و بازدیدهای نوروزی بهترین فرصت است تا یکایک اعضای خانواده ها دغدغه های خود را با یکدیگر در میان بگذارند و این محفل ها بشود محرم اسرار اعضا. جوان بتواند مشکل خود را با بزرگترها در میان بگذارد و چاره جویی کند پیش از آنکه با دوستان خیابانی در میان بگذارد. کودکان در بستری منسب با هم سرگرم بازی شوند تا کمی هم از وسایل دیجیتالی جدید که این روزها تنهایی کودکان را پر کرده است شوند. قدرت ابتکار و خلاقیت فرزندان وقتی با هم بازی کنند بالا می رود و از انزوای آنها با وسایلی همچون تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون و ... جلوگیری می شود. این کودکان توانایی اجتماعی شان در برقراری ارتباط با دیگران به مراتب بیشتر از سایر کودکان است.

در مجموع می توان گفت نوروز فرصتی است برای با هم بودن. با هم بودنی که برای خداست و موجب تقویت کشور اسلامی و تعجیل در فرج منجی عالم می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار