رئیس اداره اوقاف گرگان:

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گرگان از ایجاد 25 وقف جدید متناسب با نیاز روز در 10 ماهه سال جاری خبر داد.

ثبت 25 وقف جدید طی 10 ماهه سال جاری در گرگان/ وقف بهترین باقیات الصاحات است

به  گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اهمیت فرهنگ وقف درجامعه اظهار داشت: وقف سنت حسنه و یادگار جاویدان پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیه السلام است که باید هموار در جامعه اسلامی ساری و جاری بماند.

وی با اشاره به فعالیت های اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج این سنت حسنه در جامعه بیان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون شاهد۲۵ وقف جدید در این شهرستان بوده ایم که این نتیجه تلاش و فعالیت های گسترده این اداره در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه وقف بهترین باقیات و صالحات است، تصریح کرد: این وقف ها در بخش زمین برای ساخت منزل مسکونی،احداث حسینیه و فاطمیه و همچنین به نیت استفاده هیات یاوران امام زمان (عج) و مراسمات مذهبی است.

وی تاکید کرد: هریک از این موقوفات با نیات متفاوتی وقف شده اند که اداره اوقاف و امور خیریه گرگان براساس نیات واقفان عمل می‌کند.

مهدوی راد به چند وقف اول سال اشاره مرد و اذعان داشت: تعدادی از  وقف‌های اولیه شامل مقدار۳۵۰۰مترزمین کشاورزی به ارزش ۸میلیون تومان توسط واقف خیراندیش غلامرضا اربابی به نیت هزینه های جاری و فعالیتهای قرآنی مسجد مسلم بن عقیل روستای محمدآباد یلمه سالیان آق قلا، ۱۵۰۰مترزمین به ارزش قیمتی ۱۰میلیون تومان به نیت احداث فاطمیه در روستای قلعه محمود گرگان، شش دانگ یک باب خانه به مساحت۹۷مترمربع به ارزش قیت ۱۳۰میلیون تومان به نیت استفاده هیات یاوران امام زمان (عج) و مراسمات مذهبی توسط اعضای هیات دیباجی های مقیم گرگان،شش دانگ یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۱۰ مترمربع به ارزش قیمتی ۱۷۵میلیون تومان توسط واقف خیراندیش یوسف خانبیکی به نیت احداث حسینیه در گرگان و همچنین ۱۳۶مترمربع زمین به ارزش قیمتی۱۶۰میلیون تومان به نیت احداث حسینیه در گرگان وقف گردید .

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گرگان تاکید کرد: مردم ،خیرین و دوست داران وقف باید تشویق شوند تا در راستای نیات به‏ روز و مورد نیاز جامعه وقف نمایند.

مهدوی راد تصریح کرد: باید خیرین گرگانی تلاش کنند موقوفات خود را به سمت کمک به خانواده های نیازمند، توسعه فرهنگ علمی کشور، توسعه امامزادگان، محافل قرآنی و خرید جهیزیه برای زوج های نیازمند سوق دهند و به این امور توجه ویژه داشته باشند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار