همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان و خیران وقف در استان گلستان برگزار شد.

همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان در استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی عصر امروز در همایش یاوران وقف استان گلستان اظهار داشت: در این همایش امروز از واقفان، خیران و هیئت امنای موفق و افرادی که در راستا وقف خدمت می‌کنند، تجلیل می‌شود. این همایش با هدف قدردانی از فعالان و تشویق افراد برای ورود به عرصه وقف در استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان تصریح کرد: در استان گلستان 5 هزار موقوفه و 64 هزار رقبه شناسائی شده است.

سهرابی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 30 هزار وقف جدید در استان گلستان ثبت شده که از این تعداد 2 وقف به صورت خانوادگی انجام شده و اعضای یک خانواده مال خود را وقف کردند.

وی اظهار کرد: از افرادی که جدید می خواهند وقف انجام دهند می خواهیم که موقوفات خود را در بخش‌های جدید و مورد نیاز امروز جامعه مانند موقوفات قرآنی، درمان، دارو، اردواج جوانان، علم و فناوری و غیره ارائه دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار داشت: 80 درصد موقوفات در استان گلستان برای تعزیه‌داری و عزاداری سیدالشهدا(ع) است. تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف فقط به‌عهده این سازمان و اداره‌کل نیست، بلکه وظیفه همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم نیک‌اندیش است که در راه ترویج سنت حسنه فرهنگ وقف تلاش کنند.

سهرابی با بیان اینکه فرهنگ وقف در جامعه کمرنگ شده است، اظهار امیدواری کرد: با توجهی که مسئولان، اصحاب رسانه و همه مسلمانان به این مسئله مهم دارند این برنامه دینی و اسلامی در جامعه پررنگ شود و بیشتر از گذشته شاهد فرهنگ وقف در استان باشیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار